Underbara vår- Hjärtligt välkommen!

Igår var det söndag och vi spenderade den med att sitta i Kirsebergssporthall alldeles förlänge.

Faktum är att Freja hade gymnastikuppvisning tillsammans med de andra grupperna från Örnarna. Det skulle pågå mellan 10-1130. Vi på familjegympan var först ut, och det var ju perfekt.
Det dom missade att berätta för oss var att vi sedan skulle få sitta på golvet vid sidanom i över 1 och en halv timme.

INTE något jag rekommenderar någon småbarnsförälder till.
Ärligt så borde ledarna ha sagt till oss: Vi kör vår del, sen kan ni gå iväg om ni vill och vill ni vara med på den stora avslutningen var tillbaka vid 1130.

Men nej, icke. Det värsta var att när klockan var 1130 var det 3 grupper till som inte hade varit ute på golvet än, och vid den punkten hade Freja gett upp, hon var övertrött och hungrig och jag hade galet ont i min svanskota efter att ha suttit på ett stenhårt gymnastikgolv så länge.

Vi reste oss och gick hem! Struntade i avslutningen, det gick inte. Freja bara grät. Stackars lilla tjej.

När vi kommer ut ifrån sporthallen strålar solen och fåglarna kvittrar och jag undrar: Varför satt vi där i drygt två timmar när vi kunde varit ute och njutit av detta vädret??

Vi gick hem i solskenet och när vi kom hem åt vi lunch och sen sov vi alla tre middag. När middagsluren var avklarad klädde vi på oss och gick en runda. Köpte fika och gick hem. När vi kom hem så räfsade vi bort löven från gräsmattan på baksidan och gödde gräsmatten för första gången i år. Och så avnjöt vi årets första trädgårdsfika. LJUVLIGT.

Så även om dagen började lite fel så avslutades den perfekt! Det är jag tacksam för!

Mina fina älsklingar:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0