Mannen i mitt liv <3

Idag för 6 år sedan vaknade jag upp i min lägenhet på Branteviksgatan 14e i Malmö i vetskap om att Johan skulle ringa mig under eftermiddagen.

Vi hade bestämt att vi skulle träffas idag på Lilla Torg för att dricka öl och snacka lite skit, han skulle bara hjälpa sin bror med att skrapa tapeter i deras nya lägenhet.

Det jag inte visste då var att hans bror skulle bli vår grannne drygt 1½ år senare.

Jag tänkte på det imorse, det är 6 år sedan Johan hjälpte Dennis och Marre med deras nya lägenhet, idag bor dom i Ronneby, har två underbara barn. är gifta, Marre är klar med sin utbildning och Dennis har bytt jobb. Och på dessa sex åren har jag och Johan hunnit med att bli sambos, förlovade, gravida, gifta och husägare. Men det känns ibland lite som att livet jag och Johan har skapat tillsammans började vi att väva ihopa på Kronetorpsgatan, tillsammans med Johans familj, min familj, våra vänner, våra jobb osv.

Jag älskar verkligen vart mitt liv har fört mig, och jag glädjs över alla de människor som har kommit in i mitt liv och jag älskar och saknar alla de människor som har lämnat mitt liv.

Det känns stort! Det känns häftigt att bli vuxen!

Tänk... för 6 år sedan hoppade han av sin cykel framför mig på Lilla Torg och vinkade glatt ikläd mörkblåa jeans och matchande jeansjacka och med världens finaste leende. Jag minns även vad jag själv hade på mig... svarta byxor, ett svartlinne med rosa,vita och gröna blommor och utan på min MFF-hoodie med texten "Malmö Stadion är vår himmaborg".... det blåste väldigt mycket den dagen trots att vi redan började närma oss slutet av maj, så vi blev inte sittandes på uteserveringen så länge, vi får se vad dagens kväll ger oss.

Vi hade iaf tänkt cykla upp till Lilla Torg, det var ju så vi tog oss dit första gången.... det var så allt började på en cykel från Branteviksgatan och Johan från Saarisvägen....

Vi har hittat på mycket roligt sedan den dagen!

 
Karlaby Kro 2005/06

 



Budapest sommaren 2006



 

London julen 2006

Första ultraljudet i september 2007



Gravid i Rostock inför nyår 2007



  

Januari                April                   Maj 2008



Mina fina älsklingar i augusti 2008 <3


4 oktober 2008- Vi gifter oss och blir familjen Malmborg

Johan, Jag ÄLSKAR dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0