Sagt upp sig...

...ja inte jag alltså... men min mage :/

Var hos doktorn igen igår. Har haft vansinnigt ont i min mage sedan i lördags.
Misstänkte själv magkatarr, den har ju spökat till och från sedan i julas. Och efter besök hos dr så hade jag det svart på vitt.

Tog en del prover igår. Blodtrycket var bra 125/85 och mitt Hb var toppenbra, 135.
Sen får vi se vad de andra proverna visar.

Kom fram till ett annat beslut också. Jag har slutat med Reductilen, den tablett som jag började ta i augusti förra året, som medicinering mot min övervikt.

I samrådan med min läkare kom vi fram till att Reductilen kan påverka min magsäck negativt och jag har gått ner 25 kilo sedan jag började med den, och jag är nu på rätt sida vad gäller viktminskningen. Och jag har kommit igång bra med träningen. Så nu kör jag på med viktväktarna precis som tidigare, träningen och lite mildare mat och mindre kaffe. Så får vi se hur det blir med den fortsatt viktminskningen och med min magkatarr. Men det blir säkert bra!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas magen blir bättre snart o slutar göra ont!

2010-03-13 @ 12:20:35
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0