Besök med kunglig touch!


I fredags efter lunch bar det iväg mot huvudstaden med kungligt bröllop och besök i familjen Freynes fantastiska nybygge.


Resan till Värmdö gick bra, förutom att vi hamnade i en kö i värsta läget. Jag var typ kissnödig en timme innan vi hamnade i kön, och efter att ha suttit fast där i 40 minuter hade jag ont i hela ryggen så kissnödig jag var. Kvällen blev lugn med god mat och gott vin och massa snacka! Därav så saknas foto från vår ankomst dag.

Freja har fått dille på bilar och hon var ju i himlen i Gustavs rum. Massa bilar att leka med, och bussar, tåg och andra kuligheter på hjul!



Deras hus var som sagt helt fantastiskt fint, ligger i värsta idyllen också. Däremot en tomt i etapp, vilket jag kanske inte är ett big fan av, men så är man uppväxt i Malmö och här är det ju jobbigt med en liten kulle hehe

Efter frukosten på lördagen tog vi oss en promenad ner till bryggan och båtarna, ja för det låg nämligen en sådan plats precis runt hörnet, vilket gjorde mig lite avundsjuk, speciellt en dag som denna.




Efter mys i solen blev det sängen för loppan så att vi kunde bege oss till city för lite kungligt bröllop efter lunch!

  
Massa folk i stan. Undra varför ;) I plötsligt kom bussen till Stor kyrkan! Full med uppklädda bröllopsgäster!

  

Fantastiskt bröllop, och underbara tal. Olle Westling skötte sig exemplariskt, men nog vann ändå Prins Daniel matchen om bäst tal. Vilken klippa han är vår nya Prins. Och så sagolikt vackra dom var! Viktoria glänste verkligen, det var så härligt att se. Roligt att se alla gästerna också! Jag är en riktigt sucker for weddings! Jag böla typ hela tiden haha



På söndagen efter frukost tyckte Freja att det var dags att åka hem, så det gjorde vi. Nöjda med år Stockholmsvistelse för den här gången! Tack familjen Freyne för ett gott värdskap! Hoppas vi ses snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0