Våra underbara 24 timmar i Kph!


Freja började ladda hemma med att kolla på charlie och lola i sin vagn.



kl 1202 tog vi tåget över till Köpenhamn. Freja var överlycklig. det är roligt att åka tåg. Vi var kanske inte lika överlyckliga som Freja,då det råder total anarik på tågen. Folk ställer sina väskor, vagnar och cyklar precis där dom känner för det, vilket resulterar i att man får hoppa häck för att komma fram. Men men...skitsamma.... vi kom iaf med tåget.



Scandic Palace är ett av våra nytillskott i Scandickedjan. Ett hotell med 100 åriga anor. Superfint och modernt hotell, men man kunde verkligen känna historien i byggnaden. Ligger på rådhusplatsen, mer centralt kan man knappt komma i köpenhamn. Mycket trevlig personal!

   

Rummen var inte klara när vi kom så vi passade på att äta lite lunch innan incheckningen. Öl är som sagt ett måste och en perfekt kombination med danmark. Freja var glad över att få umgås med farmor och farfar. Och vi andra tyckte det var underbart skönt att få njuta av det utländska atmosfären ;)


efter lunchen gav Freja upp och somnade i farmors knä i väntan på att vi skulle få våra rum. Sötnöten. Hon vaknade inte ens när vi reste oss och gick till våra rum. Hon fortsatte att sova... lilla loppan.


vårt rum var riktigt fint, stort och fräscht. freja fick en egen säng... som hon sov sött i.



Efter att Freja fått sova en stund så begav vi oss till Tivoli och alla dess festligheter. Vädret var lagom soligt och lagom varmt, helt perfekt för en heldag på Tivoli med andra ord.



Gungkarusellen är verkligen min värstaste karusell, jag får dödsångest bara jag ser den.... kan inte förklara varför, för jag gilar karuseller, men inte den.


efter en liten promenad inne i parken var det dags för lite vätskeintag! Ska det va ska det såklart vara på riktigt.


Gillar den här bilden.... alla verkar vara så fokuserade på att Johan ville ta en bild på oss, eller inte haha



Freja flörtade till sig en ballong av farmor och farfar. Och såklart skulle hon ha den största.

  

Freja fick till sin stora lycka äntligen fyga flygplan, åka pariserhjul och åka veteranbilar. Hon tjöt av lycka. Och jag måste erkänna att jag fällde en tår av kärlek när jag möte hennes strålande ansikte.


Efter lite karuseller blev det middagsintag på en av de många resturangerna. Snabb service, underbar personal som verkligen fokuserade på att göra freja nöjd, vilket man som förälder uppskattar. Jag beställde pepparbiff, och fick en perfekt stekt biff som badade i sås.... behöver jag säga att det både räckte och blev över ;)



Till efterrätt slog jag till med den här godingen. rabarberconsummé med chokladmazarin och rabarbersorbet. Något av det absolut godaste jag har ätit i efterrättsväg.


Johan slog till med danska gårdsostar. Ost är ju också fantastiskt gott.



När vi kom ut från resturangen hade kvällen lagt sig över Tivoli och på stora scenen stod ett storband som lirade svängig jazz. Precis när vi gick förbi började dom spela "i get a kick out off you" och den var dedikerad till alla som hade en älskling. Så Johan han bjöd minsann upp till dans. Riktigt roligt.

  
Jag och min käre svärfar åkte karusellen i mitten två gånger. Demonen, värsting karusellen. Jisses vad rolig den är. Jag älskar den! Lars köpte bilden på oss från karusellen och han ska scana in den och skicka till mig. Lägger upp den sen. Jag skrattade hysteriskt hela tiden av lycka så jag ser SÅ glad ut.


Freja kämpade tappert mot tröttheten, busade, skrattade och var så nöjd med tillvaron långt in på småtimmarna. Till sist somnade hon i vagnen och vi begav oss tillbaka till hotellet efter en underbar dag. Stannade till i baren för en sista drink och sen tack och godnatt.

Kl 0900 var vi uppe och åt frukost, och sen tackade vi för oss och åkte tillbaka till Malmö igen. Alla var lika trötta efter lördagens bravader, och när vi kom hem gick Freja och la sig för att sova middag, jag somnade också. Och vaknade kl 1530, då sov Freja fortfarande... sovit sen kl 12... så då väckte jag henne. Men hon var fortfarande trött... och somnade för natten igen kl 1930.

Det tar sannerligen på krafterna att vara ute på äventyr!
Men kul är det!


Kommentarer
Postat av: camilla

Mysigt!!

2010-07-30 @ 21:10:40
Postat av: Frida

Åh så trevligt! Desserten såg makalös ut! :-)

2010-07-31 @ 14:24:33
URL: http://fridafabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0