Uppdatering- Husmålning

Jag har ju börjat måla huset. Och det går riktigt bra. Men jisses vad torrt det är. Galet!
Vi måste definitivt måla två gånger. Men det blir en enorm skillnad. Känns bra.


som sagt, väldigt torrt, ni ser ju själv sprickorna. Men det löser vi med MASSOR utav färg ;)



Målade panelen som vi satte upp när vi byggde trädecket. det blev också riktigt bra. Det gick lättare att måla baksidan än framsidan. inte så många krokar och vrår och stuprör...



färdigmålat för igår! Idag ska jag eventuellt måla den biten jag kommer åt från balkongen där uppe. för imorgon är det planerat att vi ska byta ut de 4 brädorna på gaveln som är ruttna, och sen ska vi börja måla där. för på måndag ska vi hyra lift tillsammans med grannen och måla gavelns högsta del.

Sen kommer min kära svägerska och svåger hit den 21 juli, men då tror jag att det blir detaljmålning av det vita, fönsterbläck osv. Det ska ju också göras... och är allt det blåa målat tills dess så är ju semstern i hamn, då har vi tre veckor av njutning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0