vintervädret vill inte ge med sig



Till min och Frejas förtvivlan vill inte vintervädret släppa greppet om oss.
Visa dagar kan vi ta oss fram med cykel. Men idag så ställde min kollega Christer upp (han är världens snällaste) och körde mig till Frejas dagis, sen körde han oss hem! det hade ALDRIG gått o cykla i det skitvädret!



I lördags när jag gick till jobb var det ruskigt kallt. -13,3 grader! det är icke sant.... jisses... en inbiten Malmöbo som mig är inte van vid den här sibiriska kylan! *brr*



Det gäller att pälsa på sig!!!

Freja var dock sjuk förra veckan, vilket "underlättade" för oss, efttersom vi slapp att ta oss fram och tillbaka till dagis. men i fredags så pälsade jag på Freja som till sin stora lycka fick ut o leka i snön! Har nog inte sett ett lyckligare barn än henne. det värmde mitt modershjärta att se!



"Det finns inget dåligt väder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0