Nu är det äntligen igång!

Igår var det dags för årets första delfinal i Melodifestivalen!


Jag och Johan satt bänkade framför tvn!

Och om gårdagens bidrag vill jag säga följande:

1. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola

Kommentar: En av kvällens bästa nummer. Ola är karismatisk och musikalisk, och jag ÄLSKAR hans röst.


2. Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund
Artist: Jenny Silver

Kommentar: Låten var lika tråkig som jag tycker att Jenny är. Men så åkte hon också ut.


3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Upphovsmän: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
Artist: Linda Pritchard

Kommentar: Sveriges svar på shakira sa en kollega till mig. Hell no! Linda har en bra röst, men hennes outfit va fruktansvärd och låten var ganska ointressant, skulle inte stänga av radion om den skulle spelas, men jag slipper gärna se henne.


4. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain Of Salvation

Kommentar: ÄLSKAR låten. Har absolut ingenting i Melodifestivalen att göra, men en skön låt som gav mig en Coldplay-känsla.


5. Bidragets titel: The Saviour
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Anders Ekborg

Kommentar: Anders Ekborg har en grym stämma, han är sjukt rolig i Tomten är far till alla barnen. Han är kungen på musikalscenen, men det är också där han ska stå... o sjunga sina musikallåtar... inte på Melodifestivalscenen. För hela låten osade musikal från början till slut!


6. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson

Kommentar: En klassisk melodifestivalsballad. Kändes inte lika äkta som "Empty room" och "Moving on", men den var okej, och vi får se hur det går i andra chansen för Jessica är en bra artist... men jag tycker nog att hon borde kört ngt mer upp-tempo!



7. Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Håkan Bäckman (text), Hamed K-One Pirouzpanah (musik)
Artist: Frispråkarn

Kommentar: Cool kille typ... men tycker jag att rap har i melodifestivalen att göra? Nope! en ny sommarplåga typ...


8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir

Kommentar: Kvällens i särklass BÄSTA låt. Salem är så musikalisk att han är för musikalisk för sitt eget bästa. Han är ödmjuk, charmig, kontrollerad och härlig. Jag älskar honom!! Jag tror att han kommer gå ännu längre än Ola!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0