Påsken- i Rostock!

Jag har varit dålig på att uppdatera så här kommer vår påsk i bilder.
Vi tillbringade ju två av påskdagarna i Rostock hos våra vänner André och Yvonne, som fick tvillingar i januari. det var verkligen supermysigt med intensivt.

Freja var helt upp och ner. Min annars väldigt glada unge var totalt hysterisk, övertrött och grinig som få.
Hon sov ingen middag alls den dagen vi åkte, och vägrade sova senare på eftermiddagen. Tvärslockna 2030, arg som ett bi. Dagen efter blev det samma sak, eftersom båten hem gick kl 13. Ingen vila då iheller, men när vi var komna till Gedser så lyckades jag efter en vild brottningsmatch få henne att somna i min famn, och där sov hon fram till Tullarna på Öresundsbrons Sverigesida!

Borta bra, MEN hemma bäst!



Yo mamma! Nu åker vi!



Efter att ha inspekterat bilen ordentligt var vi äntligen på väg mot det tyska landet.

  

Båtresan dit och hem gick bra. Freja blev överlycklig när hon från fönstret såg havet, och utbrast: BADA! (eller Bauda, på världens bredaste skånska). Hihi

  

I Rostock sken solen, och vi fick tid över att njuta av André och Yvonnes underbara balkong. Freja fick möjlighet att showa lite till sin egen stora lycka.


Yvonne har verkligen en känsla för det här med pyntning, och varje påsk och jul som vi har varit där och hälsat på har jag blivit lika lycklig. Massa fina blommor, påskris, påskgodis och påskägg hade dom överallt.

  

När vi ändå var i Rostock kunde vi ju inte missa en tur ner till city. Solen sken på oss och Freja fick möjligheten att provåka sitt nya vrålåk som jag shoppade på Blocket för 200 kr =)



Universitetet i Rostock, det var här som Johan pluggade för 10 år sedan.

  

sötnosarna Thea och Emil. Världens snällaste små bebisar. Dom åt, sov och skrattade. Hörde dom inte en enda gång på natten, och när dom var vakna så var dom så nöjda så nöjda. Underbara små liv. Freja ÄLSKADE bebisarna!



Freja ställde snällt upp och hjälpte till att öppna Thea och Emils presenter!

  

Lek-farbrorn André blev självklart en favorit hos Freja med en gång. Fast jag tror inte att André efter en stund tyckte det var en sådan bra idé att låta Freja stå på hans axlar. För fröken Malmborg står sällan still, hon hoppar gärna ;)



Men dom fortsatte ha tycke för varandra. För Freja följde med André på morgonen för att shoppa frukost. Och mamma fick sovmorgon :) Gud vilken underbar vän vi har i André.



André älskar verkligen Freja. Han hade varit så himla gullig och gömt en massa påskgodis i trädgården till Freja, och hade även ordnat en liten korg så att hon kunde lägga sina fynd däri. Jag blev helt tårögd när jag såg Freja gå omkring där med sin korg och ett JÄTTEleende på läpparna.

  

Ja det var sannerligen en härlig påskvistelse i Rostock!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh!! Vad mysigt...=))))

Kram!!

Camilla

2010-04-23 @ 21:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0