Fröken Malmborg

Fröken Malmborg aka Freja, är sannerligen en bestämd liten tjej!
Hon testar gränser varje dag, och det tar mer och mer styrka och envishet vid varje gång.

Hon har börjat vakna varje natt nu och vill komma upp. Men vi vägrar ta upp henne. Hon säger AJAJAJ varje gång, för att hon vet att vi kan ju inte ignorera henne om hon har ont. Men när man frågar henne om hon har ont säger hon nej, och frågar man henne om hon är tramsig så nickar hon. Tänk att dom är så uträknande de små liven. Jag har iaf helt sonika gett mig kattsingen på att hon ska inte upp om nätterna. Så jag går in till henne, ger henne nappen, pussar henne godnatt, säger: Det är natt, mamma och pappa sover, Freja ska också sova, nu går mamma. Natti natti! Och så går jag ut ur hennes rum. Givetvis GALLSKRIKER hon, men det blir kortare och kortare stunder för varje natt.

Däremot är hon rena drömungen om kvällarna. Hon säger numera själv till när hon vill gå och lägga sig. Hon sitter i soffan och gäspar, tittar på oss och säger: Feja nanna kudden! Man smälter ju. Finare unge får man leta efter.
När hon kommer upp på sitt rum och ner i sängen säger hon natti natti, och är hon riktigt trött och tycker att jag och Johan är tramsiga som pussas och kramas brukar hon kort och bestämt tala om för oss att vi gå ut och stänga dörren haha

I söndags var vi och såg Mora Träsk till Frejas stora förtjusning. De första 5 minuterna satt hon som ett ljus, men ögon stora som tefat, ungefär som "dom är på riktigt". Efter en stund släppte hon loss, dansade, sjöng, hoppade, klappade. Hon sken som en liten sol. När vi efter shown stod i kö för att få ett idolkort signerat så fick jag en spontanpuss och Johan en bamsekram, men hon sa ingenting. När vi kom ut på parkeringen tog hon mig i handen och sa: Mamma, det var roligt!
Behöver jag säga att mitt hjärta nästan brast av kärlek och stolthet. Min fina tjej. Tänk att man redan vid 2 års ålder kan känns tacksamhet och dessutom förmedla den. Jag var verkligen världens stoltaste mamma!

Musiken aka Mora Träsk har Freja nu pratat om i princip varje vaken minut sedan dess. Idolkortet har jag fått kopiera upp i extra exemplar då hon vägrar att släppa kortet ifrån sig. Hon sover med det.

Hon börjar bli en stor tjej nu, min lilla loppa!

(bilder kommer inom kort)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0