I städtagen!

Idag har jag och älsklingen städat som bara den här hemma.
Vi vaknade tidigt och började städa redan vid 9-tiden, och kl 1230 var vi färdiga. Då hade vi gjort:

*städat ovanvåningen
-dammsugat alla rummen
-lagt in kläder i gardroberna
-plockat undan i arbetsrummet
-skurat badrummet
-Bäddat sängarna
- plockat in balkongmöblera
-vattnat blommorna
-dammtorkat överallt
- tvättat golven

*städat nedanvåningen:
-dammsugat överallt
-skurat badrummet
-plockat undan sakerna som låg framme
-vattnat blommorna
-byggt lådinsatser till besticken och sorterat bestick och andra köksgrejer
-sorterat skittvätten och kört igång med stortvätteriet
-dammsugat soffan från allt katthår

sen gick vi ut och fortsatte där, Johan tog baksidan och jag gick ut till förrådet.

Jag har sorterat allting i förrådet, lekt tetris och byggt om....



såhär såg det ut när jag började.....





Jag är SÅ nöjd! Ordning och reda, och jag har dessutom byggt mig en liten sorteringsstation!
Det gör nämligen vansinnigt ont i hjärtat att kasta alla sopor i en och samma hink, så nu kan jag själv sortera och köra iväg med när kärlen är fulla =)

Visst är jag duktig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0