Finaste tjejen i världen!

Jag förundras varje dag över hur "vuxen" Freja har blivit. Hon är så förståndig, min lilla loppa.
Hon har börjat med flerordsmeningar nu och det kommer nya ord varje dag!

"åh va gott" är favoritmeningen, *ler*
I lördags stod hon med Johan i köket, Johan öppnade skafferidörren och Freja sken upp som en sol, pekade och sa: Åh va gott!

HAHA

För nån vecka sedan var hon lite gnällig och jag började störa mig med henne och kallade henne för surgurka, efter 15-tal gånger av "surgurka, surgurka, surgurka" blir Freja gravallvarlig och spänner ögonen i mig och säger: "Feja, gurka?".

HAHA Ja Freja är en gurka! Sötnöten min!

På dagis lär hon sig nya upptåg varje dag. Igår fick jag bevittna en liten jympastund, där min lilla tjej gjorde precis som alla andra barnen... gick på tå, gick på hälarna, hoppa på ett ben, la sig ner på magen och lyfte upp överkroppen som i yoga-ställningen solen eller vad den heter... helt sanslöst att se.... vilken kordinationsförmåga hon har.... Hon är trots allt inte ens 1,5 år!

När vi kommer hem om dagarna är första meningen: "Feja dicka vatten!" och så tar hon sin mugg och ställer sig vid kylen (vi har inbyggt vatten och ismaskin i kylen).

Morfar och Farfar är klara favoriter och dom är ensamna om att få både kramar och pussar då dom går härifrån.

Att Freja är en klätterapa det har ni fått se bildbevis på innan, men i förra veckan hörde jag henne säga från vardagsrummet "Feja sitta". Ja, svarade jag, Freja ska få sitta i sin stol snart, mamma ska bara hämta din mat. När jag kom i vardagsrummet så sitter Freja i sin stol redan. Hon tittar på mig och ler, nickade säger hon: "Feja sitta!"

Ja sedär.... Freja sitter!

Sen babblar hon ju oavbrutet, precis som sin mamma, men man förstår inte så mycket!

Hon leker fint på sitt rum i 1-2 timmar ensam, utan problem!

Vi har verkligen världens snällaste unge....

Älskar Freja av hela mitt hjärta, hon skänker oss verkligen så mkt kärlek och glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0