Norges revansch!

Ja jag återkom aldrig direkt efter finalen igår, klockan blev mycket och jag var rätt så trött.

Norge vann som alla säkert redan vet! Och det tippade jag ju. Men vilken revansch det blev. Hela 16 st 12 poängare fick dom, och poäng av ALLA länder! Det har nog aldrig hänt tidigare. Det var hursomhelst en bra revansch för Norge, 1978 fick nämligen landet inte ett enda poäng medans dom igår fick hela 387 poäng!!!!!

Hur gick det med mina topp tio då???

Topp tio:

1. Norge
Hade jag med och tippade som vinnare 1p till mig

2. Island
Hade jag också med. 2 p

3. Azerbaijan
Hade jag också med. 3 p

4. Turkiet
Hade jag också med. 4 p

5. England
Hade jag inte med. Var inte övertygad om att övriga Europa (läs östländerna) skulle gilla den här balladen, Men jag gillade den däremot.

6. Estland
Hade jag inte med.

7. Grekland.
Hade jag med. 5 p

8. Frankrike.
Hade jag inte med.

9. Bosnien-Herzegovina
Hade jag inte med.

10. Armenien.
Hade jag inte med. Tippade dessutom det här bidraget som det bidrag som skulle komma sist.

Aja, 5/5 och rätt vinnar, det är godkänt ;)

Sverige gav poäng till: Turkiet, Armenien, Grekland, Estland, Bosnien-Herzegovina, Azerbaijan, Finland, Albanien och Norge och så ett land till som jag missade att skriva uppTyskland kom på platsen innan Sverige, sedär ja.... Europa fattar ju ingenting ;)

Norges låt var riktigt bra, och den söta lilla Gutten förtjänar att vinna. I år var jag faktiskt helt överens om att RÄTT LÅT VANN!

Roligt att förtälja är att min kära syster Helen befinner sig i Norge just nu med sina barn. Dom hälsar på Helens pappa. Ja, min syster är halvnorska. Och Hanna, min systerdotter hon är minsann född i Norge. Så det blev dubbelt firande för våra norska grannar. Finalen blev klar efter midnatt och det innebär att det var det 17 maj när resultatet stod klart!!! Syttende mai!! Norges nationaldag! Hurra.... massa party!

Nä nu ska jag äta frukost!
Ha det så gott så länge.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0