Från förr

Jag måste fråga!

Har ni någon eller några i ert liv, personer från förr, som ni inte längre umgås med. Som ni inte har någon relation med idag, men som ni fortfarande tänker på?

Någon som har betytt så mycket för er och som ni helt enkelt inte vill glömma, av den enkla anledningen att det är mycket tack vare denna personen eller personerna som du är den du är idag?

Jag har ett par såna personer i mitt liv. Som jag inte träffar, som jag inte pratar med särskilt ofta. Men ibland. En gång om året, en gång varannat år, så glimtar dom till och gör sig kända.

En del av dessa personerna för mig att gråta. Inte av sorg, men av saknad. För det är så, att även om man har gått vidare med sitt liv, har gjort val som gjort att man kommit längre och längre ifrån varandra, så finns minnena där, av det som en gång har varit. Och jag saknar ibland dom stunderna. Önskar att man kunde skruva tillbaka tiden, och få återuppleva alltsammans igen.

Detta innebär naturligtvis inte att jag sörjer mitt liv jag har nu! Absolut inte! Jag är lyckligt gift, har världens finaste dotter och ett jobb jag gillar och en familj som är fantisk och de finaste vännerna i världen!

Ibland skulle jag bara vilja trycka på paus i mitt nuvarande liv, och gå tillbaka i tiden. Till de där underbara stunderna med de där underbara männsikorna som man inte längre umgås med av diverse anledningar!

Men tack vare dagens fantastiska teknik med mail, msn och facebook så kan man ha koll på sina guldkorn från förr iaf. Det är härligt att veta att dom också har det bra och lever lyckliga liv! För det förtjänar dom. Allesammans!

Även om jag inte är en del av deras vardag mer.....

Jag tänker på dom.... ibland!
När man hör en låt, ser en film, känner en doft, tar på sig en viss tröja, reser till en speciell stad.....

Ja ni vet säkert vad jag pratar om!

Kommentarer
Postat av: Marina

Jo sådana personer har vi nog alla, tyvärr. Finns alltid någon man önskar att man fortfarande umgicks med och man tänker på dom ibland. Har dock märkt att jag inte gör det lika ofta längre nu sen Jonte kom...

2009-05-29 @ 22:24:32
URL: http://familjenljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0