Överlevaren och Zlatans idol!

Den här dialogen utspelade sig vid köksbordet igår mellan mig och min älskade man!

(detta händer:Jag noterade att grannen tog på sig ett munskydd för att han skulle slipa ner väggarna i ett rum)

Johan: Ja shit va mkt skit man får i sig när man gör sånt! Kommer ihåg när jag hjälpte pappa i hans butik. Och jag rev de gamla gramofon-båsen. Det kliade som fan i halsen!

Jag: Hur länge höll du på med det då?

Johan: En dag typ...

Jag: Ja men en dag kan ju varken göra till eller ifrån!

Johan: Se på dom som hjälpte till vid Ground Zero efter 11 september!

Jag: Jamen du kan väl inte jämföra ett rum på 15 kvm med ground zero!!! Du är ju knäpp!!!

Johan: Jo men det räckte med en dag!!!

(Vi byter samtalsämne och börjar av någon anledning prata om otrohet varpå jag berättar om en incident som hände mellan ett par bekanta)

Jag: Hade du gjort så mot mig hade jag bytt lås i dörren!

Johan: YES!!!

Jag; Ja så vill du bli av med oss så är det bara till att göra så, så är det tack och hej!

Johan: OSS?

Jag: Ja, går jag så går Freja också, så är det bara.

Johan: Det kan du ju inbilla dig...haha.... jag har nämligen gjort upp en strategi,samlat argument på hög om i fall att det skulle skita sig mellan oss.

Jag: Jaså, *fnissar* Låt mig höra om din genialiska plan.....

Johan: Kan ju inte avslöja mina övertag!

Jag: För att du inte har några, vill säga *fnissar*

Johan: Ja till att börja med, vilket givetvis är HELT avgörande, så har jag ju körkort, det har inte du!

Jag: Mmm, där satte du huvudet på spiken!

Johan: Ja o så kan jag erbjuda henne fria downloads på cdon.com

Jag: Ja dom blir hon mätta på....vet du hur man gör gröt? välling?

Johan: Ja det är bara till att läsa innantill!

Jag: Ändå frågar du mig varje gång.....*skrattar*

Johan: Ja det är bäst att dubbelkolla liksom!

Jag: Var det allt du hade att komma med??

Johan: Går det bra för dig på jobbet??

Jag: *asgarvar* Till skillnad från DIG så har ju jag ett fast jobb HAHAHA

Johan: Ja men jag överlevde faktiskt, i princip 11 september !!! (syftar då på rivningen av pappas butik då han fick lte byggdamm i halsen)

Jag: ja just det, det glömde jag bort. Men när du ändå är inne på dina storslagna verk så kan du väl lika bra använda argumentet om att du gjort mål på Sankan också!

(Sankan är Jonas Sandquist, målvakt i MFF. Johan spelade i skånecupen för typ 20 år sedan, och då mötte dom ett lag som kom från samma klubb som Sankan spelat i, men det var inte sankan som stod i mål, och det är tveksamt om sankan ens hade börjat lira fotboll för 20 år sedan. Men hur som helst så gjorde Johan mål den matchen,och det var nästan som att göra mål på Sankan...tycker han!)

Johan: Ja om medierna hade sett det målet så hade Zlatan bleknat. Egentligen är Zlatan bara en blek kopia av mig. När man ser mig spela fotboll så tycker man nästan att Zlatan borde ägna sig åt tennis istället...som bollkalle!

Jag: mmmm visst så är det hjärtat! du är bäst, och dina argument är ju stensäkra, det blir svårt för mig att säga emot dig!

Sen reste jag mig från bordet och skrattade så att jag grät. åh nej, min man lider inte alls av storhetsvansinne med jämna mellanrum, tro inte det hahaha
självinsikt.... anej, där går väl gränsen ;)

Kommentarer
Postat av: Marre

Hahaha, ni två är ju för roliga.. Ibland hade man velat vara en liten fluga för att höra era livliga diskussioner. Två personer med starka åsikter, hur kan det sluta liksom? hehehe. :P

2009-03-25 @ 09:36:19
Postat av: Hanna

HAHA ägd! :P

2009-03-26 @ 07:30:36
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0