När liten blir stor!

Idag blir Freja 9 månader! Fy va galet. Var tog tiden vägen? Min lilla tjej börjar bli stor. 9 månader, det är ju 3/4 år.
Om 5 månader börjar jag jobba igen! Och då har Freja hunnit bli 14 månader. Fast jag sörjer inte att lilltjejen bli större, jag sörjer bara det faktum att jag måste börja jobba och missar hennes utveckling, även om jag vet att hon givetvis inte kommer utvecklas i samma rasande fart mellan 1 år till 2 år som hon gjort från nyfödd till nu.
Men jag älskar att vara hemma med Freja. Visst jag kan sakna mitt jobb, men det är faktiskt riktigt riktigt skönt att vara hemma och ta hand om sin familj.
9 månader och detta kan nu lilltjejen:

Hon säger:
Mamma, pappa, katt, tack, titta, ja, nej och hej. Klart och tydligt!

Hon sitter stabilt utan stöd
Hon tar sig från sittandes till liggandes utan problem, både framåt och bakåt.
Hon kryper inte, men hon ålar, snurrar och rullar, så fram tar hon sig utan problem
Hon har börjat ställa sig upp när hon är i knäet/famnen på mamma eller pappa
Hon sitter jättefint på sin prinsessbil utan sidor, stabilt och bra, och skjuter sig både framåt och bakåt o bibehåller balansen.
Hon äter macka, banan och mat med större bitar i, tuggar så gulligt!
Dricker gärna vatten ur mammas sportflaska

Min fina fina tjej <3

Grattis på 9 månaders dagen mitt lilla hjärta, mamma älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Missy M

gratis sötbönan!!



hon är en framåt tjej. ;o)



KRAM

2009-03-03 @ 15:34:57
URL: http://metrobloggen.se/missym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0