Dagens värsta!

Igår fick Johan ett mail ifrån Unionen. Jag blev så jävla förbannad.
I mailet från Unionen, som då är fackförbundet som Johan är med i, stod det att dom uppmannade ALLA medlemmar att skriva på en protest MOT regeringen och deras förslag om a-kassan. Unionen ville HÖJA a-kasseavgiften så att man ska få MER pengar OM man blir arbetslös.

Både jag och Johan blev förbannade....

För det första tänker varken han eller jag skriva på nån jävla protest mot regeringen, vi har ju röstat dit dom!
För det andra så behöver man inte mer pengarna när man blir arbetslös, vi behöver fler jobb.
För det tredje så ska fan inte fackförbunden hålla på med politisk propaganda!

Detta var spiken i kistan.Jag är inte med i facket sedan länge tillbaka, betalar endast a-kassan. Varför?
* Jag kan förhandla om min lön själv.
* OM jag hamnar i en konflikt med mitt jobb så vill jag inte ha hjälp att lösa den, om jag inte klarar av det själv, då vill jag hellre ha en bra merit och sen tacka för mig.
* Jag delar inte fackförbundens politiska åsikter!

Johan har hållit fast vid unionens fackförbund av EN anledning. Inkomstförsäkringen. Det är den enda anledningen. Men efter deras mail igår så ska han kolla upp andra möjligheter med att teckna privat inkomstförsäkring.

Det tycker jag verkligen att han ska göra!

*morrar*

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kan tyvärr inte kommentera detta då jag inte fattar ett jota av det du skrivit.. Men jag tror på dig, så nu är jag också arg! Fy fy på vad det nu va! :P

2009-03-31 @ 08:10:05
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0