Jobba på bank ngn??



Ja tror jag ska skola om mig och ta anställning på bank Det verkar lagom flashigt!
* Man får sovmorgon varje morgon
* Man behöver tydligen aldrig vara anträffbar
* Man kan gå på lunch kl 11 och behöver inte vara tillbaka kl 13
* Och när det är fredag, ja då går man hem till lunch!

Ett sådant jobb vill jag ha!

Har försökt få tag i vår kontaktperson på banken sen i fredags kl 12! Utan framgång!
När jag ringde i fredags hade hon givetvis redan gått hem. Och dag ringde jag kl 08, men fick beskedet att banken öppnar först kl 10. Kl 1140 ringde jag och fick beskedet: Personen du söker har kundbesök, åter kl 12.
Kl 12 ringde jag såklart igen, fick så beskedet: Personen du söker är på lunch, åter kl 13.
Kl 1305 ringde jag IGEN och fick då beskedet: Personen du söker har kundbesök, åter kl 1530!

*SUPERSUCK*

Va fan!
Mailade mäklaren för att fråga vad som händer om handpenningen inte finns på hennes konto på fredag?

För ska vi behöva åka till Löberöd för att skriva på papperna så går inte det, för Johan jobbar sent hela denna veckan iom att han går på semester på torsdag.

Och ska papperna skickas fram o tillbaka så hinner det inte bli klart till på fredag.

Dessutom blir jag lite irriterad eftersom vi skrev kontraktet i fredags, och jag hade ordnat fullmakt, men det hade inte säljarna, utan då skulle han ta hem kontrakten så att frun kunde skriva under dessa. Detta skulle varit gjort till igår då vi alla träffades vår visningarna. Men detta var ej gjort, utan han skulle lämna kontrakten till Johanna ikväll eller imorgon bitti!

Va e det?? Om vi underteckna kontraktet i fredags, varför ska hon då få underteckna avtalet 3-4 dgr senare?? Sånt irriterar mig!
--------------------------------------

Monika från banken ringde mig precis, hon hade hört mitt meddelande. Ett handpenningslån var inga problem att ordna åt oss. Mer än så hann vi inte diskutera. Men fick även beskedet att om inte kontraktet faxades till banken innan kl 14 idag så skulle det inte gå att fixa fram pengarna innan fredag.

Monika ställde sig också frågande till varför inte kontraktet hade faxats till henne i fredags? Och jag förklarade för henne.

Nu har jag ringt till Johanna igen och meddelat vad Monika har sagt. Och hon skulle ringa säljarna omgående, men det var inga problem med handpenningstiden eftersom hon hade full koll på varför den var försenad!

Slutet gott, allting gott?

Ja, och säljarna kommer inte köpa vår lägenhet, dom ville bo i ett hus där det fanns hiss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0