Dricka mig hälsosam!



Idag har jag inhandlat lite naturdiet produkter. Smoothies, ready-to-drink shakes samt pulver till att blanda själv.
Jag har nämligen kommit in en sjuk svacka igen. Jag glömmer att äta.
Många förstår säkert inte det där med hur man kan glömma att äta.
Men sanningen är att jag har alltid haft svårt att äta tex frukost. Jag är sällan hungrig när jag vaknar på morgonen och kan därför inte äta, vilket ofta resulterar i att jag äter första gången runt 13-14.
Och det är inte alls bra. Man måste ju äta på morgonen för att starta förbränningen i kroppen. Om man då inte äter regelbundet så ställer kroppen in sig på spara istället för förbränna!

Men dricka kan jag alltid göra, kan ju leva på vatten och kaffe hela dagarna typ!
Så då tänkte jag att om jag köper hem Naturdiet så kan jag dricka en sån till frukost och lunch, och sen äta middag med Johan när han kommer hem, och sen äta frukt och grönsaker under resten av dagen, samt minst 2 liter vatten!

Det borde få mig på rätt bana igen!


Kommentarer
Postat av: Marina

Hoppas det går bra! Själv har jag funderat på att köpa hem lite sådant själv, har nämligen också jättesvårt för det här med maten... Problemet är bara att jag inte glömmer att äta utan äter helt galet... Det blir bara skräp för jag är så lat och orkar inte göra en vettig lunch, middag, You name it...Frukost däremot äter jag ju sällan... Hmm... får nog ta och inhandla lite naturdiet jag med =)

2009-06-16 @ 16:02:52
URL: http://familjenljung.blogg.se/
Postat av: Marina

Det låter ju bra med vitaminer o annat nyttigt =)

Vi har gått på rund och sund och simmat men nu är det slut. Det fortsätter efter sommaren men jag är tveksam till om jag ska fortsätta, tycker att det är rätt dyrt.

2009-06-16 @ 18:25:57
Postat av: Anna

E dem smoothies goda?

Puss

2009-06-17 @ 16:20:01
URL: http://flikky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0