Barndomsminnen!

Satt med Freja i knäet här på morgonen och surfa runt på youtube och tittade på olika klipp av diverse barnprogram som jag ÄLSKADE som mindre!

Min absoluta favorit var självklart Smurfarna! Jag älskade smurfarna!


En annan favorit var Bumbibjörnarna!


Av någon anledning började jag sjunga den här sången för Freja när hon var nyfödd och ledsen. Hon tystade tvärt när jag började sjunga denna. Och nu ler hon med hela huvudet när hon hör den...hihihi



Tyckte så synd om dessa dockorna, och frågade min mamma om jag inte kunde få adoptera dom ;)


Åh Bo-Ko, detta programmet visades under ett sommarlovsprogram. Och jag sjöng alltid på Bo-Ko-sången till min pappas förtret, eftersom han heter Bo haha



Underbara Dr Snuggels. Har faktiskt beställt ett par filmer med Dr Snuggels till Freja!

Sen har vi givetvis underbara Fragglarna, mupparna, Kalles klätterträd, Skrottnisse, Pippi Pelikan, Björnes Magasin, Alfons Åberg, Bamse, Proffesor Balthazar, Barbapappa.. oj oj oj va det finns massa barnprogram som jag verkligen gillade!

Det är annat än det skitet som sänds idag, powerpuff-pinglorna och Teletubbies!

Kommentarer
Postat av: Marina

ÅÅÅHHH!!!! Vilken nostalgi!!! Underbart =) Jag älskade också många av de barnprogrammen när jag var liten. Lånade hem Dr Snuggles för ett tag sedan via lovefilm men tyvärr var det inte lika bra som jag mindes det... =) hihi! Fragglarna är ju undebara och bumbibjörnarna! =) Har faktiskt inte så stor koll på barnprogramsutbudet för barnen idag, Jonte är ju inte riktigt där än, men om det bara är skit så får man ju köpa hem lite Pippi & co så det blir vettiga människor av de små liven ;)

Kram

2009-06-16 @ 14:41:14
Postat av: Helle

Åh vad härligt!!! Men varför har du inte med "toppa duvan, stoppa duvan, stoppa duvan, stoppa duvan! Grip han, slå han, flå han, klå han. Stoppa duvan nuuuuuuuuuuu!" :-)

2009-06-16 @ 18:56:25
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Karin

Memories!!!!

Visst är det härligt att minnas tillbaka :)

2009-06-17 @ 22:26:23
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0