Förtydligan!!!!-Gällande min katt

Jag tror inte ni har förstått vad jag menade i mitt inlägg med rubriken "kvalfylld"!

Jag skulle ALDRIG avliva min katt för att min man inte gillar henne! ALDRIG!!!!!!
Min katt fanns i mitt liv innan jag träffade min man!

Och jag skulle ALDRIG avliva min katt för att mina vänner är allergiska! Man ska ta hand om sina djur. Man ska inte skaffa djur om man inte kan ta hand om dom till varje pris.

Jag skaffade försäkring åt min katt för att täcka utgifter vid eventuella sjukhusbesök.
Jag menade inte att ja skulle avliva min katt för att hon är sjuk. Jag menade att tanken på att behöva avliva henne, om hon inte blir frisk tär på mig.

Men det är klart att det löser sig.

Jag var bara orolig för hur saker och ting skulle bli i nya huset.
Jag ÄLSKAR min katt överallt annat men jag kommer alltid tycka att kattpiss är äckligt om det kommer någon annanstans än i kattlådan! Och DET har ingenting med min kärlek eller icke kärlek till min katt att göra!

Min katt är redan på bättringsväg, iaf som det verkar nu!

Och just den dagen då jag skrev mitt förra inlägg så hade det hänt massa andra saker!
Men detta är min blogg, och jag har rätt att skriva vad jag tänker på här, och jag behöver inte förklara mina tankar för er egentligen.

Vi kommer givetvis vidta ALLA åtgärder vi kan för att få henne frisk. Det är ju första prioritet!
Tro ingenting annat!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Skickar bara en liten tanke som bekräftelse på vad du skrivit. Tycker inte att det var något i ditt förra inlägg som sa att du ville göra dig av med din katt, utan det var en person som överreagerade. Min största rädsla är att vår lill* groda kommer vara allergisk så vi måste göra oss av med vår katt. En katt är naturligtvis en lika stor del av familjen som en människa. Hoppas det löser sig med er kise och att hon snart blir frisk!



Kram, T.

2009-07-20 @ 22:21:23
URL: http://grodan.panatet.se
Postat av: Missy M

jag är den första som räddar djur (senast igår en fågelongemed samtal både till Jonas på skansen o en tur till vallentuna för vård, dit jag lämnat ankungar som jag jagade en hel dag efter jag hittat deras mamma död, efter att de sovit en natt på mitt bröst).



Jag har haft en drös katter som jag räddat ur "the gutter" eller döden pga lata fd ägare osv trots att jag är tokallergisk. jag har ägt de flesta typ av djur som haft antingen sin hemesittning hos oss eller bara kurerat sig efter skador så som kråkor, duvor, ödlor som sedan slätts i det fria enligt konstens alla regler. katter har räddats likaså hundar, kaniner, möss..you name it.

O jag har sörjt alla djur jag tagit ansvar för. gett dem en vädig begravning. Akvariefiskarna (förutom en) är begravda vid havet osv.



Nåvål, trots att jag vakat vid en kattunge i fleraveckors tid, matat den varanann timma så..skulle den katten ryka om det stod mellan den o en människa. Den är 18 senare en kär familjemedlem, men...det är en KATT!! Det är inte mitt första barn, mitt syskon eller så..det är en katt...ett djur. O den här missriktade sympatin där vi gör djur tillmänniskor går till överdrift ta mig sjutton.

En katt som eventuellt pissar ner ett NYTT hus får inget värdigt liv och speciellt inte människorna i huset. gad damn.

Man tar till alla lösningar och det sista är nog att avliva, det är att ta ansvar än att tex släppa katten lös i skogen flera mil bort för att man inte pallar.

Gucci är en katt people, inte Kims första barn det är och förblir Freja. Hon är en människa, det är hur man vrider o vänder på det skillnad. Jiiz.



O OM man har tokallergiska kompisar så måste man omvärdera sitt husdjurskap, så är det bara.

Människor går före djur. Skulle det stå mellan ett djur o en människa så skulle djuret få sätta livet till alla gånger. För jag har värderingar o min värld är en människa mer värd är ett djur. Det är en ställning jag tagit.



Nog raljerat från min sida.



Sköt att höra att Gucci kryar på sig o jag tror på allvar att du gör allt värdigt ett liv för din misse.



KRAM

2009-07-21 @ 01:00:08
Postat av: Annika

Men oj! Vilka reaktioner!

Klart att detta är din blogg kim och din plats att yttrycka tankar och känslor. Vad jag kunnat se så är det bara jag och en tjej till som kommenterat det du skrev "kvalfylld"



Jag kan inte se att någon påstått att katten skulle avlivas på grund av kompisar som är allergiska eller något sådant.



Syftar ni på något i min kommentar så får ni nog läsa om.



Att man inte vill ha en katt som kissar inne är en sak, att få ett råd om något som hjälper stanken när olyckan väl varit framme är väl en helt annan sak.



Inlägget handlade om valet och kvalet, avliva eller inte, bli frisk eller inte, ta med henne till nya huset eller inte och folk skrev tillbaks och gav tips på hur man kan gå till väga utefter egna erfarenheter.



Var det mig du menade med detta inlägget så hade jag hellre sett att du tog det med mig om du nu tog det som någon slags kritik. Och var det inte mig du syftade på så kanske du borde tagit det med den andra personen.

Skönt i varje fall att din katt är bättre.

2009-07-21 @ 12:09:16
Postat av: Annika

Såg nu att ytterligare en skrivit om det inlägget jo..........



Det var ord och inga visor och inte så mycket till hjälp, tråkigt.

2009-07-21 @ 12:12:48
Postat av: Vyssan

Är själv en stor djurvän som ägt flera djur... observera DJUR. En katt är en katt och inte ytterligare ett barn i familjen. Ett husdjur ska behandlas väl och med respekt. Har man tagit sig an ett husdjur ska man ta väl hand om det och göra det man kan för att det ska må bra. Ibland kostar det men det är därför man har försäkring. Jag tycker du verkar behandla Gucci mycket väl och jag måste säga att jag nästan blir lite illa till mods av skribenten som skrev sist i ditt förra inlägg. Den här liktydigheten mellan människa och djur tycker jag inte alltid är så sund.

Vi hade en katt som fick diabetes. Tyvärr var vi tvugna att avliva den eftersom en av oss skulle fått gå ner i arbetstid då katten skulle ha medicin mitt på dagen vilket vi inte kunde fixa. Ingen annan ville ta sig an Albin. Det är så livet är.

Det är skönt att höra att Gucci verkar må bättre, det är inte trevligt med kisslukt i hemmet. Dock tycker jag att de vänner som är allergiska får stå efter för katten. Antingen får man träffas hemma hos vännerna eller ute. Trist men sant. Dessutom kanske ni kommer få lite större utrymme i det nya huset så vännerna kan sitta på altanen så ni kan umgås där den varma årstiden? Skulle Gucci fortsätta må dåligt och ni inte har möjlighet att medicinera så tycker jag faktiskt det är mer humant mot katten att få somna in om inte någon annan vill ta sig an ansvaret. Ett djur ska inte behöva lida. Men som tidigare skribenter skrivit, ett djur är ett djur och inte ett barn men självklart vill man så långt det är möjligt göra det bästa för sitt husdjur. Hoppas det kommer lösa sig för er och att Gucci blir helt bra och att allt löser sig i det nya huset. Grattis till det förresten!

2009-07-21 @ 16:30:19
Postat av: Helle

Ingen som känner dig skulle väl tro det? Och varken Johan eller någon av dina vänner hade tillåtit dig att avliva katten för deras skull! Det handlar inte om att du ska välja mellan katten och någon annan! Jag är ingen direkt kattvän och är allergisk mot dem, men jag hoppas av hela mitt hjärta att Gucci blir bättre! Kram!!

2009-07-21 @ 17:27:14
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Karin

Pluttan, hoppas kissen mår bra snart!

Inge roligt när djuren blir sjuka...fy dom kan ju liksom inte berätta var de har ont, stackare.

Hoppas du har det bra annars!!!

Kramar

2009-07-21 @ 21:36:36
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Anonym

En katt är och förblir ett ute djur. katter ska man inte ha i en lägenhet så enkelt är det inte rätt mot katten.

2009-07-21 @ 23:16:01
Postat av: Anka

Kanske dax att sätta lösenord på din blogg kimzan så anonyma djurinkompetenta personer som ovan inte kan yttra sig om sånt de inte vet något om.

2009-07-22 @ 11:37:35
Postat av: ulrika

Skit i den idioten Kim. Vi alla vet vem du är och vilka värderingar du har. kram

2009-07-22 @ 20:12:43
URL: http://vildas-varld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0