Boktips!


I våras när jag satt med min höggravida mage så började jag läsa boken "män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Boken var SÅ bra, lite trög i början. Men Som Stieg själv har skrivit om boken, så är början trög och lite klyddig (på ren skånska). Men det är för att han ville presentera så många av karaktärerna som möjligt!

Hur som helst, när man hade betat sig igenom de första 50 sidorna så var boken som en drog. Verkligen sjukt bra.

Bok nummer två i serien av tre heter "Flickan som lekte med elden" började jag läsa precis innan jul. Jag hade ju lite annat att tänka på efter att Freja fötts så jag har inte haft så mkt tid att läsa. Men, bok nummer två sträckläste jag. SHIT!
Om ettan var bra, så toppade tvåan den med lätthet!

Nu läser jag bok nr tre "Luftslottet som sprängdes".

Och har ni inte läst böckerna, så gör det! ett tips är att ha bok nr tre till hands direkt när ni läst sista sidan i bok nr två. Ni måste bara läsa vidare direkt.

Jag hade inte det, och jag drömde om fortsättningen hela natten!

Ännu ett tips, LÄS INTE på baksidan av bok nr tre innan ni börjat läsa nån av böckerna, för då avslöjas en massa saker som händer i bok nr två!

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa ett par sidor i "luftslottet". Vill egentligen streckläsa den, men det är sista boken, och jag vill inte att den ska ta slut :(

Nån mer än jag som är helt hooked på dessa böckerna??
Jag håller med min vän Sarah, som säger att hon önskar nästa att hon skulle få minnesförlust så att hon kunde läsa om böckerna med samma spänning igen!

Kommentarer
Postat av: Anna

De med minnesförlusten, så kände jag efter Twilight böckerna oxå. hoppas fortfarande på en minnesförlust.:) Puss

2009-01-22 @ 21:56:00
URL: http://flikky.blogg.se/
Postat av: ulrika

Trean är den absolut bästa tycker jag. Sträckläste den, totalt beroende var jag... :-)

2009-01-23 @ 20:55:49
URL: http://vildas-varld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0