Saknaden försvinner aldrig!

Idag är en sådan dag då han bara dök upp i mitt huvud. Min underbara morfar!
Ibland bara finns han där, gömmer sig bakom gamla minnen. Och då kommer tårarna!

Min älskade morfar. Saknar han så innerligt. Sörjer enormt att jag ALDRIG mer kommer träffa honom.
Han är BORTA!!!!

Jag trodde ALDRIG att jag skulle överleva hans begravning. Höggravid var jag dessutom. Hade inte kunnat sova på hela natten. Och när vi satte oss i bilen för att hämta upp min syster var jag lugn. Men så fort vi svängde ut på motorvägen skrek hela min kropp: JAG VILL INTE!!

jag ville inte åka till kyrkan, jag vill inte ta förväl!
För om jag inte gjorde det, så kunde jag ju låtsa att han var kvar i Budapest hos sin Älskade Ilona, och hade det jättebra! Jag ville verkligen inte gå ur bilen när vi var framme vid kyrkan.
Jag grät floder, hela jag skakade! Jag var rädd att freja som låg i magen skulle ta skada. Jag grät så mycket och var så stressad av hela situationen att jag hade konstanta sammandragningar!

Min mamma fick hjälpa mig ur bilen. Det tog emot så himla mycket. Varför?? varför? varför? Varför tog ni min morfar ifrån mig! Varför kunde han inte få finnas i våra liv så han fick uppleva freja och vårt bröllop?? Varför?

Så JÄVLA orättvist! det märkliga med livet är att bara några dagar efter att min farmor gått bort fick vi reda på att jag var gravid och bara veckorna innan freja föddes så gick morfar bort! Circle of life? Så är det!

Det finns dagar då jag sörjer farmor massor också. Men bandet med morfar har alltid varit starkare. Vet inte varför. Men vi var nog rätt lika jag och min morfar!

När jag stod framme vid kistan och tittade på fotografiet av honom så log jag och så satte jag mig ner på knä och så sa jag till morfar: du har rätt! Det finns bara tre lag i Sverige! Systembolaget, samlaget och Malmö FF!

Idag är bara en sån dag.... då hjärtat värker lite mer än vanligt!
Kanske för att våren närmar sig och det snart är 1 år sedan han lämnade oss!

Men jag vet att han har det bra. Han sitter där upp på ett moln, spelar kort, röker pipa, drar skämt och dricker öl med sina gamla arbetskamrater från båtarna! Det är jag alldeles övertygad om!

Skål morfar! Skål för allt du har lärt mig!
Älskar dig och saknar dig varje dag!




Kommentarer
Postat av: Missy M

Så är det med sorg, den är verkligen som en våg, bara sköljer över en. Skickar en kram.

Nelli fick säga adjö till sin gammelfarmor i torsdags i Danderydskyrka. tantalooran skulle blivit 99 år. Jocke tog Nelli till kistan o det var så fint.

jag har bara min farmor kvar i livet (jo, min biologiska farfar också, men han är en släkting, inte farfar) och jag bara bävar för den dag hon skallbort. Det kommer bli en av mina största sorger so far. Så jag vet lite hur du känner dig idag o det är ledsamt, men samtidigt så vackert att han lyckades vara så älskad och älska tillbaka. Det är ju det man önskar de våra små nu....att de skall få det där speciella med våra föräldrar!



Kram till dig

2009-02-17 @ 14:25:57
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: Anna

Tänkt mkt den senaste tiden på hur hemskt det kommer kännas när någon i ens närhet går bort.

jag bölar för att Kalle inte vill va med mig, men han lever ju iaf o jag kan i princip fortf prata o träffa honom när jag vill.

Kommer inte förstå hur du känner förrän jag är i sitsen själv. men måste vara jobbigt.



O de där 8 drinkarna tackar jag inte nej till :)

Tack för dina kloka o fina kommentarer, de livar alltid upp mina dagar :)

Mina tankar finns hos dig. Puss

2009-02-17 @ 14:55:15
URL: http://flikky.blogg.se/
Postat av: emily

Känner igen den där saknaden, allt för mycket... och det gör ont i själen att höra att även du förlorat någon som stått dig så nära... människans bäste vän må vara hunden, men en flickas bästa vän måste vara morfar... verkar inte slå fel gällande någon... tror din morfar, sarahs å min sitter där uppe å spelar kort eller något, de tar väl hand om oss på sitt eget lilla sätt:) tänker på dig snäckan

2009-02-18 @ 08:24:02
URL: http://eisenhut.blogg.se/
Postat av: Hanna

gumman då.. hoppas du mår bättre snart. Har faktiskt aldrig haft någon i min närhet som gått bort så jag vet inte hur det känns, men när jag tänker efter så skulle jag inte kunna tänka mig hur livet hade varit utan min morfar.. Morfar är trygghet, morfar är sommar.. Morfar är mycket.. det enda jag kan göra är att finnas här för dig! :)

2009-02-18 @ 09:18:06
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0