Mammig/Pappig

Nu har lilla Freja-fisen kommit in i en period där det bara är mamma och pappa som gäller!
sedan en vecka tillbaka är det väldigt ledsamt om vi skulle lämna rummet t.ex. Och nätterna har varit sådär.
I natt var det som en dröm, hon somnade kl 22 och vaknade till vid 0530 av att hon tappade nappen, men somnade om utan protest, sov vidare till 0730 =)

Men i lördags när hon sov hos farmor och farfar var det väldigt ledsamt och svårsovet :(

Och natten mellan söndag/måndag var inte så bra den heller, hon somnade kl 19 och vaknade kl 21. Låg på min mage och mös i soffan, lugn och så, men skulle vara nära. Kl 22 somnade hon i sin säng, men vaknade vid 23-tiden, men då lyckades jag vyssa henne till sömns ganska snabbt, för hon somnade i princip med en gång så fort hon kom upp i min famn. Men kl 0030 vaknade hon igen och gallskrek, då fick hon ligga i vår säng. somnade nästan bums. Och en timme senare lyfte jag in henne i hennes säng, och sov där till 0430 då hon vaknade och gnällde igen, men då fungerade det med att ge henne nappen bara. Klockan 0615 vaknade hon igen, och då gav jag upp och gick upp!

Och igår när jag och Johan skulle iväg och träna så var Freja hos sin faster och farbror och det hade väl gått sådär. Började med att gallskrika i 40 minuter =( Men sen när vi kom för att hämta henne då hade hon börjat mjuka. Och när vi väl var där så började hon snacka som bara den, och höll värsta lådan hehe
Men det berodde nog också på att hon inte har träffat faster o farbror sen i julas då dom har varit på semester i thailand.

Men jag vet att just den här perioden är såhär. Mycket som händer i kroppen! Tänk så mycket som händer, som hon inte själv förstår. Pluttan! :(

Men men, så länge man kan hitta en lösning som fungerar för oss alla är det okej! Och hon går ju att trösta! =)
Så man ska inte klaga, för vi har haft det så lätt med henne sedan hon föddes.

Någon mer med barn i den här åldern som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: Hanna

men plutten då...händer säkert alla små någon gång.

2009-02-10 @ 20:35:20
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: Marre

Inte med barn i den åldern, men haft barn i den åldern.. Hoppas det går bra att jag skriver ändå. :)

De små krabbaterna förstår ibland mer än vad man tror (ingen nyhet), och när man åker ifrån dem så försvinner de människor som de umgås med dygnet runt med, alltså mamma och pappa.

Då tror jag att man tar bort tryggheten ifrån dem och de gör att de känner sig lite osäkra.

Inget fel att lämna ifrån sig dem lite då och då, då de lär sig att känna sig trygga även utan mamma eller pappa.

Det är vad jag tror inget jag försäkrar.. hihi.

2009-02-11 @ 22:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0