En utmaning!


Marina hade den här frivilliga utmaningen på sin blogg, och jag är JÄTTEUTTRÅKAD så jag tänkte, va fasiken, jag gör den!

1. Stänger du av mobilen när du sover?

Nej det gör jag inte. Men jag tar inte den längre med mig in i sovrummet. Jag har en egen väckarklocka, en levande, hon heter Freja. Men när jag jobbar så har jag den i sovrummet, för då får den agera väckarklocka.


2. Vem såg dig senast naken?

Johan så klart hehe

3. Hur såg du ut på högstadiet?

OJ, som en kamelont. Byte hårfärg lika ofta som andra byte kläder hehe. Längd på håret varierade också kraftigt. Men jag lyckades banta ner mig en del på högstadiet, så jag var väl normalbyggd på den tiden! Fast ibland hade jag blont kort hår i punkfrisyr och ibland var det svartlila och axellångt ;) Ombyte förnöjer!


4. Hur kommer du se ut om tjugo år?

Hmm.... då är man 47...hehe, jag förhoppningsvis har jag inte kort rött/lila kärring permentat hår. Och man har väl förhoppningsvis en schysst klädsmak. Men det är inget jag fasar för!


5. Hur var du på dagis?

Jag gick aldrig på dagis. Hade en dagmamma, men jag var knappt där iheller. Mamma jobbade natt så jag var hemma med henne väldigt mkt. men jag var väl som barn är mest, uppfinnigsrik, pratglad, och så älskade jag att sjunga. Och pappa var givetvis min största idol!


6. Hur är du att ha som arbetskamrat?

Jag är nog en väldigt bra kollega. Jag är målmedveten och ambitiös. Jag hjälper gärna andra, eftersom jag ibland förväntas bli hjälpt. Jag är glad och gör därmed andra glada. Kan nog uppfattas som bitchig när jag sätter den sidan till. Men det är inte många som råkar ut för den sidan, inte så länge man gör som jag vill. Har ju turen att driva konferensavdelningen ensam, så därför blir jag bara förbannad om någon gör något som skapar bekymmer för mig. Jag sköter mig helst själv. Och är riktigt bra på det jag gör!


7. Har du celluliter?

Ja det kan du hoppa upp och sätta dig på


8. Biter du på naglarna?

Ja tyvärr, fast betydligt mindre nu än jag gjorde när jag var yngre.


9. Har du något handikapp?

Nej


10. Är du rädd för att få hängbröst?

Nope, det finns speciella doktorer som fixar sånt ;)


11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?

Citerar gardell: Gud är en svart, lesbisk kvinna som delar ut makaroner till alla som går förbi ;)


12. Svär du?

Försöker att låta bli, men det slinker nog ut ett och annat fan och helvete!


13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?

Nja..... jag är inte otrevlig så länge dom accepterar att jag inte är intresserad av deras religiösa samtal. Men när dom tränger sig in, som dom gjorde en gång när jag bodde hemma, så har jag inga problem att smälla igen dörren över benet på dom!


14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?

Jag är nog inte homo alls. Men som Marina skrev, man har väl varit fylle-flata (vilket måste vara dagens bästa ord by the way).


15. Tror du på utomjordningar?
Ja det gör jag faktiskt. Jag tycker att det är storhetsvannsinne att tänka att vi är alldeles ensamma i den här världen.


16.Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du då?

försöker komma på något riktigt bra... men sen jag läste om Marinas grillade kyckling är jag nog enig att hålla med. Grillad kyckling och en sallad hade jag nog kunnat leva på resten av livet. 


17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?

Fisk! och inälvsmat.


18. Har du blivit arresterad?

hehe nej!


19. Ljuger du?

förvrängt sanningen har väl alla gjort, det kan säkert någon kalla för lögn. Men nej jag ljuger inte medvetet.


20. Har du kysst en polis?

Nej. Men jag har en polare som snart är färdig polis, och hade jag varit singel hade jag hånglat upp honom ;)


21. Är du rädd för Securitasvakter?

HAHA Nej varför skulle jag vara det?


22. Har du någonting att dölja?

Nej inte vad jag vet!


23. Vad har du på din nyckelknippa?

Nycklar är ju en förutsättning ;) Men annars hänger där en tagg till porten och ett K med bling-bling-stenar.


24. Är du/har du varit gift?

Jajamensan =) snart 5 månader som Fru Malmborg.


25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?

Utan att tveka, JA!


26. Kan du laga cyklar?

Hänga på kedjan kan jag, och fixa ett punkterat hjul hade jag också fixat. Men det finns folk som jobbar med sånt, så varför göra dom sysslolösa?


27. Kan du fixa med bilar?

Absolut inte! Eller..jag kan ju tvätta dom och städa dom invändet. Men jag misstänker att frågar gäller meckandet av en bil och där är mitt svar: Absolut inte!


29. Kan du baka bröd?

Har faktiskt aldrig försökt. Bakar däremot scones lite då o då.... men det kvalificeras inte som bröd ;)


30. Vet du hur man frostar av en frys?

Ja det är väl klart! men nuförtiden finns det självavfrostande frysar ;) Men annars är mitt tips att koka upp vatten och ställa grytan med det ångande vattnet i mitten av frysen, då går det bra mkt fortare ;)


31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?

Tveklöst: Simpsons!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0