Den andra mannen i mitt liv!


Lars Winnerbäck är den andra mannen i mitt liv. Jag blev introducerad för LW av min vän Frasse. Frasse älskade verkligen LW och hans engagemang och kärlek för låtarna fick mig att lyssna extra noga. Den natten, då vi satt hemma hos en gemensam vän, david, och analyserade LW låtarna hela natten, kommer jag aldrig glömma. Det är en sån där stund som jag alltid kommer att värdesätta.

LW är för mig vår. Och hans musik gör mig glad. Många tycker att han är svår och gnällig. Jag tycker han är fantastisk på alla sätt och vis. Han är ödmjuk inför sin roll som artist, och han skriver så fantastiskt fina texter.


Mitt absoluta favorit album är faktiskt Rusningstrafik. Här kommer lite radtexter ur diverse låtar. Rader som betyder mycket för mig. Eller som jag helt enkelt tycker säger ALLT!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvudet"


Ur: Kom änglar


En låt som en person i mitt liv alltid sjöng för mig. Personen ifråga är inte längre närvarande, men låten är vacker, och avslutas också med texten: Den jävligaste stunden i livet var den när du gick! Och visst så kändes det.  Men musik är underbart, för det är genom låtarna man minns hur allting var. visst är det fantastiskt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Och allt som vi sa då;
tänk att man kunde säga så
Vi snacka' skit om alla vi kunde klandra,
för att komma på att vi bara hade varandra.
Det kunde varit några andra.
Men det var vi."


Ur: nån annan


Du och jag mot världen, ungefär ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"inatt var det någon som lyssnade till
hennes snåriga ord
och fördjupade tankar om livet
inatt fick dom se att en kärlek var oanvänd
och ett ordförråd stod övergivet
nu skiner morgonsolen in
vackrare nu än någonsin
när han kysser hennes bleka vinterskinn"


ur: Hjärter dam


Tycker bara det är en fantastiskt vacker beskrivning av något vackert! Kärlek!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"du har så svårt att säga
om jag ens betyder nåt för dig
jag räcker inte fram
men du har så svårt att vara ensam
så du går till lilla mig
men en dag försvinner jag ur dina ögon
som en svår och jobbig grej"


ur: En svår jobbig grej


Ja, vad ska man säga? Är det inte såhär det oftast blir när man avslutar en relation. Speciellt en relation som pojk/flickvän!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"vi är som personifierade nittiotal
i ett virrvarr av chanser och val
ont om rutiner gott om dåliga vanor
gott om kitchiga planer
jag lever för kicken
precis som du
jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
jag har frihet i blicken
precis som du"


Ur: tvivel


Tycker den säger allt. Är det inte såhär man känner ibland?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt
jag är så trött på alla mail och koder
jag vill ha dig här på riktigt inatt och suga liv ur din halspulsåder
jag får en doft av sommarens sista dagar
när vinden blåser in från England

som du sa, det verkar svårt att bli riktigt nöjd
det är så lätt att fantisera
mina tankar och minnen står mig upp i halsen
men mycket vill ha mera
jag har kvar av sommaren om du behagar
om du behagar komma hem från England"


Ur: Jag hugger i sten


ÄLSKAR den låten! Den gör mig så lycklig. Kan inte säga varför. Men det går rakt in i hjärtat. Tror att det beror på Kalasturnén i Malmö för nån år sedan på Mölleplatsen, när solen sken, och livet var underbart, och LW sjöng denna låten. samma turné uppträde Timbuktu med låten: The botten is nådd. Och introducerade hela konserten med orden: den här låten är om oss, fast imorgon! Kommer ALDRIG glömma den dagen. hihi


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"jag vill gå hem med dig
bara gå hem med dig
innan eftertänksamheten
har raserat hela natten
vill jag gå hem med dig
bara gå hem med dig
genom vårens första rodnande natt

du är den enda
du är den bästa
som jag har letat
som jag har väntat

det är så enkelt
nu vill jag ha dig
vad ska jag säga
mera"


Ur:jag vill gå hem med dig!


Nog har vi känt så nån gång, nån kväll efter krogen ;)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"sen du var här har tiden tickat fort
jag är nog mera inspirerad nu jag längtar inte
längre efter tågen som ska ta mig härifrån
och allt som tråkade ut mig då
känns lite mera värdefullt sen du var här"


Ur: Sen du var här


Mmm så fick definitivt Johan mig att känna. Det är därför han nu är min man hihi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"i dina ögon
var det lättare att va
i dina ögon
jag trivdes bättre i dina ögon

du sa jag vet vad du vill
jag sa jag vet vad du tror jag tror
bara vänta lite till
så får du tro vad du tror du vet vart jag bor
du får gärna komma hit och skrämma mörkret"


Ur: I dina ögon


Visst är det så,att ibland önskar man att man kunde se på sig själv ur en annan människas prespektiv. Jag sa till Johan häromdagen att jag önskar verkligen att jag kunde se på mig själv som han gör. För han tycker verkligen jag är det vackraste som finns, men det är inte alltid jag själv ser det som han ser. Tyvärr!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"min älskling har ett hjärta av snö
så skört och vasst som skaren
och det smälter lika lätt som isen i drinken
i glaset som hon lämnat i baren"


Ur: Min älskling har ett hjärta av snö


Låten får mig att tänka på mitt ex. det var just såhär han beskrev mig efter att det tagit slut mellan oss. Men kom ihåg det var han som gjorde slut med mig. Och jag hade kanske all anledning i världen att vara just kall och lite distanserad.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns"


Ur: om du lämnar mig nu


Jag kan inte höra den låten utan att börja gråta. Helt vansinnigt. Men den är SÅ bra. För det är precis såhär det skulle kännas om Johan försvann ur mitt liv. Kan inte föreställa mig ett liv utan honom. Han är mitt allt!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja mina vänner, nu har ni blivit överdoserade med LW, men det bjuder jag på!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Man kan inte bli överdoserad av Lars Winnerbäck! =)

2009-02-14 @ 09:29:16
URL: http://hanna.ohlzons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0