Åsikter!

Härligt med folk som reagerar!
Jag ber om ursäkt om mitt tidigare inlägg gällande polisens lilla påringning imorse.
Det kanske inte var s farligt som ni anser att jag får det att låta.

Men det är inte roligt att bli väckt så tidigt på morgonen av polisen, det kan få vem som helst att reagera!
Jag tycker att det är ohövligt att inte be om ursäkt när man har gjort något fel, sen bryr jag mig inte om vilken karaktär som felet har!

Det är som Sandra och en del av er andra skriver, kanske bara någon full person, hög musik eller dylikt som var orsaken till samtalet till polisen vad vet jag! Men så tänker man INTE när polisen ringer på dig på morgonen!

Tusen tankar snurrar i huvudet innan man ens har kopplat vad som hänt. Och just när det gäller polisen så har jag stor respekt för deras arbete. Därför förvånar det mig oerhört att man ringer på mig som bor på 48an när dom skulle till 78an, det är ju en bra bit härifrån!

Och nej, om det hade varit ett samtal av allvarligare karraktär så hade dom inte nonchalant gått därifrån om jag hade sagt: nej jag ligger och sover!
Självklart inte, så mkt förtroende har jag för polisen! Men man blir ju fundersam!

Alla har rätt till sin åsikt, och jag är absolut inte negativ inför polisen arbete, det är bara det att jag är ingen morgonmänniska, och att vakna av en porttelefon, en söndag morgon, när man typ varit uppe en gång i timmen med en 8 ¨månaders baby så är man inte så pigg på att råka ut för en fel-påringning av polisen och sen inte ens få ett "då har vi ringt på fel, vi ber så hemskt mycket om ursäkt, du behöver inte oroa dig!"

För jag är så, jag blev orolig. Tusen tankar snurrade i mitt huvud. Jag var tvungen att gå upp, dricka en kopp te, läsa ett par kapitel i min bok för att komma på andra tankar. Det var obehagligt att vakna.

Sen får ni tycka vad ni vill om den saken, för det faktiskt hur man själv upplever det, som utgör ens agerande. Att ni sen hade agerat annorlunda, det får stå för er.

Jag står för att jag blev arg, irriterad och rädd! Jag gillar INTE att polisen ringer på hemma hos mig! Så är det bara!

Kommentarer
Postat av: Marina

Åsikter får man ju ha..men tycker att folk reagerar lite väl häftigt på ditt inlägg. Det är din blogg och dina åsikter, gillar man inte det så läs inte bloggen. Tror inte att dom själv hade tjoat och tjimmat över att vakna så tidigt på morgonen efter att ha varit uppe med en unge hela natten. Jag hade också reagerat och tyckt att det hade varit obehagligt. Sen såg jag att någon hade kommenterat anonymt, härligt att folk står för sina åsikter =) Då är jag iallafall glad över att du gör det vännen!



Puss i ljumsken!

2009-02-15 @ 19:04:20
Postat av: Missy M

Oh. Meh det är ju så kul med reaktioner o jag tyckte då att ingen av föregående kommentatorerna sa ngt om att de inte gillade att läsa din blogg utan blev berörda utav det du skrev o det är väl exakt så det skall vara? O man kan ju inte låta bli o läsa för att man int är överens, då stagnerar ju allt. O det är ju inte förrän efter man läst som man vet vad man tycker. O gillar man inte kommentarerna så kan man ju låta bli o läsa dom..;O) tsst



O så skall jag säga en sak dårå...det vanligaste felet i siffror är det mellan sjuttio och fyrtio, man hör ofta fel på dom två hur konstigt det än låter. Men rent fonetiskt så är det ofta folk hör sjuttio istället för fyrtio, men inte lika ofta tvärsom. udda vetande.

Trist att du vart så rädd, jag hade gjort som en innan, somnat om. ;O)

O tråkigt att lillfisen krånglar med sömnen.

Hoppas det blir balans snart



Kram

2009-02-15 @ 23:11:47
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: Sandra

Det är klart som korvspad man reagerar :) Det är bra jag som är yrkesskadad ;)

2009-02-16 @ 12:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0