Jag och Lena PH

Idag var mamsen min förbi med symaskinen vilken lycka....
Jag fick nämligen för mig igår att jag skulle sy om en nyårsklänning som jag köpte till en nyårsfest för 10 år sedan. Har endast använt den den gången!

Så när mamma lämnat maskinen så åkte klänningen och saxen fram... här är resultatet!



Såhär såg det ut innan jag börja klippa ;) Lång och tråkigt tight... inte smickrande för min kropp, längre!



Började med att kapa underklänningen 27 cm.



Sen sydde jag ett brett bälte av den biten jag kapade på underklänningen, sen draperade jag överklänningen.





Det kostade mig inte en enda krona, tog 2½ timme att fixa. Jag är väldigt nöjd!!!


Kommentarer
Postat av: Weronica!

Vad snygg du är! :)

2009-12-30 @ 17:24:10
URL: http://weronicas.blogg.se/
Postat av: Jennifer

busvisslar Pingla! Som vanligt ;)

Vilka finesser du ligger inne med! Du kommer vara snyggast på festen, lätt!

Kram

2009-12-30 @ 18:14:41
URL: http://thelifeofjtf.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Klockrent!! Så du! kram

2009-12-30 @ 22:18:12
Postat av: Lena I

Klockrent!! Så du! kram



(glömde skriva att det var jag) ;-)

2009-12-30 @ 22:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0