Dagens....

DAGENS VILL HA: Färre dagar kvar till julledigheten
DAGENS KLÄDSEL: På jobb min uniform, hemma rosa linne och gråa mjukisbyxor
DAGENS SMINK: ljus och mörkbrun ögonskugga.
DAGENS FRISYR: flätad lugg och resten uppsatt i en knut
DAGENS HÄNDELSE: Jag jagade livet ur hälten av mina kollegor.
DAGENS LÅT: Ballroom blitz. ÄLSKAR den!
DAGENS PLANER: inte så mkt kvar av dagen, så det får bli sängen!
DAGENS SAKNAD: Morfar! Alltid morfar! *rip*
DAGENS DUMMASTE: Att världens klumpigaste lilla jag snubblade över dammsugaren på jobb.
DAGENS SJUKA: Mannen som fick stanna hemma från jobb idag.
DAGENS DROG: Finns ett par saker jag är beroende av, syre, sömn, kaffe, min man och min dotter.
DAGENS KRAM: Massa kramar av älskade lilla loppan
DAGENS PUSS: Mannen min- som alltid!
DAGENS KÖP: Proviva till sjuklingen där hemma.
DAGENS GODIS: Prinsesstårtan vi fick till kaffet idag på jobb när vi firade att Anki fyller 60 idag.
DAGENS HUMÖR: Full fart! Ingen rast, ingen ro!
DAGENS ORD: SLÄNG!

(om ni undrar vad jag har gjort idag på jobb så har jag städat ut två förråd, och jagade därmed livet ur både husfru och vaktmästare. Vaktmästaren blev så trött på mig att han till slut sa: Jag är så glad över att jag inte är gift med dig!!! Men vet ni, det spelar ingen roll, för helvete vad rent och snyggt det blev... tror inte de där förråden har blivit dammsugade sen hotellet byggdes 1968!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0