Vet fortfarande inte!

Frejas dagisfröken sa idag att hon hade sett en massa flyttkartonger utanför vårt nya hem!

Åh va skönt, tänkte jag!

Berättade för Johanna om kartongerna och hon beslöt sig för att smsa säljarna för att höra hur det gick för dom!
Kartongerna till trots, dom vet fortfarande inte vart dom ska ta vägen, det är den 10 augusti idag, om 21 dagar flyttar vi in i huset!

Jisses, jag vet inte om jag hade kunnat sova om natten om jag inte hade vetat vart jag skulle ta vägen om tre veckor!
Vilket dilemma!

MEN, det var inte vi som tvingade dom att skriva kontrakt med oss, det var inte vi som tvingade dom att lägga ut sitt hus till försäljning! Man MÅSTE ha koll på sin ekonomi i alla lägen, speciellt vid såna här tillfällen. Men det har dom tydligen inte, tyvärr!

Visst kan jag känna en viss empati för dom, men tyvärr kan jag inte tycka synd om dom, för dom lär inte tycka synd om oss om vi hamnar snett i framtiden!

Jag är ingen egocentrisk människa! Inte alls!

Men vi hittade vårt drömhus. Ett radhus på Segevång! Vi har letat efter ett sådant hus sen vi flyttade hit till Segevång för 4 år sedan. Det är klart att vi inte bryter ett skrivet kontrakt med säljarna av vårt drömhus för att dom har dålig koll på sin ekonomi. Det borde dom ju ha kollat upp INNAN dom skrev kontraktet med oss!


Kommentarer
Postat av: weronica

nu hänger jag inte med... Hade dom inte redan skrivit ett kontrakt med någon annan om en lägenhet? Fick dom inte den??

2009-08-10 @ 22:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0