jag ÄLSKAR mitt jobb!

Jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb.
Det är tyvärr inte många som älskar sin arbetsplats, kollegor och arbetstider/arbetsmiljö!
Men jag gör det! Jag älskar att ge service, att ge det där lilla extra som man inte förväntar sig!

Visst finns det stunder då man inte alls vill vara där, men jag längtade verkligen tillbaka till mitt jobb nu i slutet av mammaledigheten. Det kändes som att jag verkligen behövde miljöombyte!

När jag blev gravid och sen skulle gå på ledigheten så hade jag värsta ångesten. Ångest över att lämna mitt jobb, ångest över ovissheten om mitt jobb fanns kvar när jag kom tillbaka (aldrig för att det någonsin har funnits ngn risk), ångest över att min vikarie skulle vara bättre än mig.. ja ni förstår själva... ALLTING var ångest!

Men så föddes Freja, och den 4 juni kunde Scandic ha gått i konkurrs, brunnit ner, gett mig sparken, vad som... för jag brydde mig inte ett uns! SÅ märkligt! Men just då, spelade ingenting annat än Freja och Johan någon roll. Världen utanför brydde jag mig inte om.

Sen kom då kulmen i mammaledigheten och dess mys.... stunden då jag höll på att bli tokig m jag va tvungen att vakna en enda morgon till och vara "nån jävla städ och mattant". Hela min kropp skrek efter att få vara KIM. Bara Kim, inte MAMMA Kim. Inte för att jag inte har kunnat göra saker på egen hand under min mammaledighet... men ni förstår säkert vad jag menar.

Roligt att nämna är att vi just nu denna veckan och nästa vecka kör en "säljvecka", där vi ska sälja in oss till kunder som varit hos oss tidigare, men ej på länge... Jag ska därför (håller på) göra en lista över dessa företagen så vi kan kontakta dom igen. Ett mindre evighetsjobb. Men till och med det tycker jag är SUPERROLIGT att göra nu! Så det är ju tur att denna säljveckan kom nu när jag precis börjat jobba igen, för hade den kommit till hösten/vintern had ejag nog kräkt på det. För jag HATADE verkligen att göra de här listorna innan... men nu är det andra bullar!

Och det bästa av allt är att jag idag lyckades få in min första bokning under det här erbjudandet! Ett företag, 4 dagar, heldagskonferens och boende! Tjing tjing!!!! Allt fixade jag på en dag. Kunden gjorde sin förfrågan i morse, jag la fram mitt erbjudande på offert. Han lovade att återkomma. Idag 10 min innan jag skulle gå hem kom han och ville kolla på lokalen. Jag visade lokalen, berättade lite om vårt konferenskoncept, sen skrev han på offerten och vi bokade in fikatider, lunchtider och logi!!!

Han avslutade med att tala om att han ÄLSKADE Scandic Segevång, att jag var oerhört sympatisk och trevlig, det rådde ingen tvekan hos honom om att det var hos mig han skulle lägga ALLA sina framtida konferenser =)

Ja jag vet.... jag ÄR bäst!!!
(Elin... att vara ödmjuk är min bästa egenskap, right??... Dra mig på den lille... haha)



Jag cyklade från jobb med ett leende, jäkligt nöjd, för att hämta loppan på dagis!
När jag kom dit var dom ute och lekte, och jag blev SÅ Stolt när jag kom ut på gården och såg Freja sittandes i sandlådan, lekandes med sandsakerna.... Hon va så fin, så glad och så duktig!

Min fina fina fina fina tjej!!!



Nu ska vi läsa i hennes bok och busa lite!

Kram på er allesammans!

Idag är det SEX dagar kvar tills vi flyttar!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

????

2009-08-25 @ 23:02:15
Postat av: Kimzan

Vad är det som du inte förstår?

2009-08-26 @ 10:55:38
Postat av: Helle

Vaddå ledig stup i kvarten? Jag har haft tre veckors ledighet i år; en vecka i februari och två veckor i sommar. Nu får du tagga ner lite ;-)

2009-08-26 @ 22:10:14
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Elin

Ödmjuk och ödmjuk, är man bäst så är det lite onödigt tycker jag... ;)



Kram kram

2009-08-27 @ 12:44:08
Postat av: Hanna och Julius

Det är väldigt roligt och intressant med dagis. =)

2009-08-27 @ 19:54:24
URL: http://hanna.ohlzons.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0