Freja vs dagis

Det gick bra idag också. Barnen var ute på den stora gården och lekte. Freja gillade det... hon lalla runt på gården och gunga lite, åkte rutschkana... Men hon blev SÅ trött när vi hade varit där i 1 timme och en kvart, så då kom hon faktiskt bort till mig och ville sitta i mitt knä. Så det fick hon göra, drack lite vatten, sen tackade vi för oss.

Imorgon ska vi vara där samma tid som idag. Men då ska jag gå ifrån en stund, in i personalrummet och dricka kaffe och läsa en tidning eller nåt. Och sen på fredag ska vi stanna och äta lunch. Det känns som en bra första vecka, det här. Och Freja är så oblyg.

Personalen säger hela tiden att dom är förvånade över hennes sociala förmånga trots hennes ringa ålder. Dom frågade mig om Freja var van vid att träffa nya människor ofta. Och det är hon, jag har tagit med henne överallt sen hon var nyfödd! Hon är lika social som mamsen ;)

Men hon kneps idag! För första gången. Ingen rolig egenhet. Hon hade tydligen knipit ett annat barn också i sandlådan, och så knep hon mig... illa! Men alla barn har ju såna perioder. Dom får testa sig fram i livet, men jag hoppas innerligt det är något hon slutar upp med omgående! Och igår så bett hon Johan, visserligen i tröjan, men ändå....

Barn ska inte bitas eller knipas, inga trevliga egenskaper!
Men men... det är bara till att jobba aktivt för att plocka det ifrån henne!

Lilltjejen sover fortfarande så jag ska passa på att packa lite!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: ulrika

Tror alla går igenom de där perioderna. Vilda kan ta till tänderna om hon känner sig riktigt frustrerad. Har dock bara lyckats en gång (och han förtjänade det, wupps, vem sa det?). Kul att det går bra på dagis. Kram

2009-08-05 @ 21:13:47
URL: http://vildas-varld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0