En salig röra!

Goddagens!

Sitter här i soffan och kollar på finalen i American Idol! Och jag håller tummarna stenhårt för Adam Lambert. Vilken kille!
Men om jag har förstått det rätt så är det inte han som vinner :(


Idag är det som sagt fredag, och ännu ett steg i "befrielsen" mellan mig och Freja på dagis ;)
Vi kom vid 0930, och vi började med att jag gick och satte mig i personalrummet medans Freja och Jessika gick ut på gården till de andra. Freja brydde sig som tidigare bekant, inte ett smack! Skönt!

Jag satt i personalrummet en timme, och sen kom dom in till mig. Men Freja ville inte vara med mig, hon sprang bara iväg och ville ut igen hihi. Idag var det också premiär för lunch på dagis.
Det gick mycket bra, hon åt lite med skeden, lite med fingrarna och så blev hon matad lite ;) Hon visade även upp sin finaste och charmigaste sida vid matbordet. Hon började flörta med en av pojkarna från den andra avdelningen. En liten kille på 5 år som heter Antonio. Han blev så generad när Freja flinade upp sig för honom, och hon skrattade ett sånt rent och klingande skratt att alla andra vid bordet också började skratta. Min fina tjej!

På måndag ska Freja äta själv utan mig, och på tisdag ska Johan följa med! =) det här kommer bli superbra!



Packningen går framåt. Det är slut på kartonger. 28 stycken är packade. Jag har packat ner alla kökssaker som vi inte behöver, alla handdukar, lakan och gardiner som vi inte behöver, alla kläder från min gardrobe som jag inte behöver, alla mina skor som jag inte behöver, jag har packat ner alla dvder, cd-skivor och sällskapsspel. Jag har börjat packa ner Frejas saker sakta med säkert. Kläder som hon inte behöver använda på dagis, vinterkläder och leksaker som hon ändå inte leker med! Och idag sorterade jag i badrumsskåpet och slängde en massa överflödiga saker som jag aldrig använder, och packade ner sånt som vi inte använder!

Förstår ni hur mycket saker man har i sitt hem som man ALDRIG använder?? Makalöst!

Men kvar att packa är:
* Johans kläder
* städskåpet
* Resten av Frejas saker

Känns riktigt riktigt bra!



Ikväll när Johan kommer hem ska vi bara mysa och njuta av att det är helg och att hela familjen är tillsammans.
God mat och trevligt sällskap kan slå det mesta. Ikväll står det fläskfilé på menyn, som jag antagligen kommer baconlinda (ja jag vet Amy, jag borde ha bjudit hit er nu när det är baconlindat... men vi får ta det en annan gång haha), pommes och sås, sallad! Gott gott gott!

Och påtal om god mat, imorgon ska vi på restaurang. Vi har blivit utbjdna av Johans föräldrar, för att fira svärmors födelsedag. Superhärligt! Vi ska till en restaurang som heter El Patio. Det ska bli riktigt trevligt!

Ni får ha en trevlig helg! Och jag ber om ursäkt för att min skånska-skola inte blivit uppdaterad, men del 3 kommer i helgen, jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0