Bättre överviktig än skitviktig?



Tiden går sannerligen fort..... på måndag börjar jag jobba igen!
På måndag börjar allvaret på riktigt!

Dags att räkna pointsen och röra på sig mer! Fast det där med rörelsen, det kommer automatiskt eftersom jag faktiskt rör mig ganska mkt på jobb om dagarna!

Kommer inte börja träna på friskis förräns höstens schema kommer igång, bättre tider och fler och roligare pass.

Från och med nästa vecka och fram till min födelsedag den 10 januari är det 20 veckor!
snittar jag 0,5 kg/vecka som minst fram tills dess så innebär det -10kg! Och det skulle i sin tur innebära att jag har nått ännu ett stort delmål i min viktminskning!

Då har jag gått ner 2/3 av den vikt som jag anser ska bort! Sjukt! Men samtidigt ett stort steg!
har som sagt då 1/3 vikt till att gå ner fram till den 26 juni 2010. 24 veckor på mig.... då måste jag snitta minst 0,8 kg/vecka för att vara i målvikt!

MEN å andra sidan så kan det ju bli så att jag når delmålet med 2/3 INNAN min födelsedag, och då blir ju resten av viktresan lite lättare =)

Men det känns SÅ skönt att nu kunna överblicka det hela. Det kändes väldigt motigt ett tag. Nu är jag supermotiverad och känner: Det här ska jag klara.

För jag har nämligen världens bästa present att se framemot!

Nyfikna???

OM jag är i mål i juni 2010, så kommer jag att plocka ut min spiral i september, och hoppas då på att bli gravid igen så att Freja kan få ett syskon lagom till sommaren 2011 =)

Bättre motivation kan man väl inte efterfråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0