Världens finaste!

Det finns människor på denna jord som bryr sig om en mer än vad man någonsin kan förstå. Jag är lyckligt lottad. Jag har såna människor runt mig. Som ger mig stöd utan att jag ber om det. Som får mig att skratta när jag gråter. Som lyssnar på mig när jag behöver ventilera. Som förstår hur jag menar utan att jag säger det rakt ut. som ibland ser på mig med en syn som jag själv borde ha!

Vänner! riktiga vänner som verkligen bryr sig.
Som bryr sig om hur jag mår, inte hur jag ser ut!
Som tycker att min jacka är snygg, inte vilken storlek den har!
Som gillar min person, och bryr sig inte om min kropp.
Som tycker att jag borde sträcka på mig och inte vara så negativ och dum mot mig själv!

Dom har såklart rätt!

Jag borde vara stolt över mig själv. Men varför är man så som person ibland att det är lättare att se de negativa istället för det positiva?

Min vän sa till mig att jag är inte min kropp. Det är bara en boning för själen! Det var fint sagt. Och det gjorde mig väldigt glad.

Vad handlar allt det här om egentligen?
Att min spegelbild inte alls representerar den jag känner mig som själsligt!

På onsdag ska jag träffa en läkare från överviktsenheten. Jag måste hitta rätt stig för mig att vandra på.
Jag har aldrig letat efter lätta utvägar, så tro inte att jag ser en magsäcksoperation som en lösning på mitt problem. Mitt problem är mentalt, eventuellt medicinskt. Och det är det jag ska ta reda på.

Jag har i princip bantat sen jag var 14 år gammal! Och ändå är jag överviktig. En ekvation som inte går ihop. Och för att lösa den här ekvationen så behöver jag hjälp, och det förtjänar jag, och jag ska ta den här möjligheten!

Kanske är svaret mycket enklare än vad jag tror. Kanske är det så att jag inte ser skogen för alla träden!
Ibland måste man bara ha lite vägledning för att komma på rätt stig igen!

Jag är så tacksam för att jag har världens finaste vänner. Och egentligen är jag också världens finaste.... bara det att ibland blir man lite närsynt och ser inte så bra!

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: veronica

Du är en underbar människa Kim, glöm inte det :) Jag tycker du är jätte vacker som du är! Och jag blir alltid så glad när jag läser din blogg och ser dina bilder, all den energi som du utstrålar räddar ofta min dag :)

Du är alltid så positiv och jag ska säga att jag är riktigt avensjuk på dig ;)

jag hoppas verkligen att vi kan träffas IRL någon gång så jag får ge dig en stor kram :D

Vad du än bestämmer dig för att göra så hoppas jag att du blir lycklig, och jag kommer alltid vara din vän hur du än ser ut :) För i mina ögon är du alltid vacker och duger precis så som du är :)

Massa kramar Veronica

2009-04-26 @ 13:38:48
Postat av: Emma

Du förtjänar det bästa gumman! Jag står vid kanten och hoppar och studsar och hejar på dig. Detta fixar du! KRAAAM

2009-04-27 @ 08:06:18
Postat av: Elin G

Hej



Har ett tips. Inte som ett bestående viktminskningsredskap utan snarare som ett sätt att bryta väldigt dåliga vanor. Jag och Niklas fick panik över vågen och vårt märkliga nya matbeteende. Alla förklarar det med att det bara är sambokilon men jag är inte så intresserad av att sambokilon bara fortsätter att komma. Därav bestämde vi oss för att bryta dessa vanor och gick på shake/sopp-diet i 10 dagar. Jag gick ner 4,4 kilo och är inte längre intresserad av massa onyttig mat. Blir även mätt mycket snabbare. Jag fortsätter att endast dricka på morgonen men äter nu alltid lunch. tränar jag inte på kvällen tar jag soppa då också. Tränar jag behöver jag dock mat. Det var mitt tips :)



Stor kram E

2009-04-28 @ 14:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0