Testing testing!

Ja kära vänner, idag är man trött som ett helt ålderdomshem!
Varför?

Igår vid 18 tiden började Freja gnälla och var väldigt trött. Men jag tänkte vara smart, och lekte och latjade med henne till kl 19. Och trodde att jag var smart som la henne för natten vid 1915. Hon tvärslockna! och sov så gott.
Men som om någon hade dragit med ett trollspö så vaknade Freja kl 23.35! Och tror ni att hon somnade om? ICKE!
Hon bara grät och grät och grät! Blev hysterisk när man la henne ner. Hon skrattade, flinade och skrek om varannat!

Givetvis var jag ju själv dödligt trött vilket inte alls var den bästa kommunikationen, för mitt tålamod var obefintligt!

0315 lyckade jag få min lilla skrutt att lugna ner sig och sluta sina blå! Pang ner i min egen säng.

0546 vaknade lillskruttan och bara grät! Upp och gav henne nappen och bäddade ner henne. Hon somnade om!
0630 gick Johan hemifrån, han skulle iväg o träna. Och jag var mer död än levande när han sa hejdå! Somnade om direkt.

0734 kom de magiska orden ur min dotters mun: MAMMA!

Hon vaknade precis samma tid som vanligt trots att hon varit vaken hela natten!

Hur mår hon? Piggelinis deluxe. Hur mår jag? Som ett vrak! :/

När hon väl kommit upp och in i vardagsrummet började hon dra i filmerna och skivorna varpå jag tålmodigt sa: Aj aj Freja!

Resultat: STORTJUT, som om hela världen rasade samman. Och så kom det andra magiska ordet: PAPPA!!!!

Testing testing!
Vår lilla skrutt är inte så liten längre. Hon är väldigt smart! Inte 11 månader än, och har redan insett att mamma och pappa är två skilda människor som man kan testa båda två! ;) Jag är imponerad! Inte road, men grymt imponerad av hennes intelligens.

En sak är säkert. Jag kommer aldrig mer försöka mig på att trotsa hennes trötthet och tro att hon kan sova för natten kl 19. Nästa gång hon är trött vid 18-tiden ska hon få lägga sig. OCh sen får vi väcka henne efter 30-60 minuter. Så kommer hon i säng för natten vid 21-2130 istället, känns ju mer humant!

Nu sover hon iaf, och det ska minsann jag också göra!
Hej hopp i löven, fem fingrar i-........näsan! ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha hon är väl itne lik sin mamma väl? Neeee inte alls! Tsss!

2009-04-17 @ 09:47:39
URL: http://lifeofhannii.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Hahaha vad får dig att tro det?? Hon har gener från oss båda, så vi vet vad vi har att vänta oss.... Det blir kollo i Hbg hos tant Hanna när vi närmar oss tonåren! :P

2009-04-17 @ 09:50:01
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0