Så var det Valborg!

Hej allesammans!
Hopps allt är bra med er. Med mig är det redan bättre. Tänk vad lite samtal med en doktor kan göra ;)



Var på viktväktarna igår och "vägde in" mig igen. Och det blev en chock. En överraskande chock, nästan för bra för att vara sann. Jag hade gått ner 1,5 kg sen förra gången jag var där för ett par veckor sedan, så jag kanske inte riktigt hade fog för mitt depp. Men hur som helst. Nu har jag fått en skjuts i rätt riktning och fortsätter med viktväktarna =)
På tisdag ska jag dit med svärmor och svägerska. Jag behöver deras stöd, det gör jag. Mycket klarar jag själv, men det är ju uppenbart att jag inte klarar av det här med vikten själv. Inte nu iaf!

Sen blev det en lycka till igår, jag lyckades boka in mig på ett vattengympa pass nästa vecka. Det har varit jättesvårt att få plats på de passen. Men nu så =) Wiiiieee!



Igår hade Freja också en bra dag, hon reste sig upp från golvet mot bordet för första gången =) Och inte nog med det, hon gick från liggandes till sittandes alldeles själv. Behöver jag säga att jag är STOLT!!!
Dessutom så överraskade hon imorse med att svara med: DÄR (och peka) när jag frågade henne var Nalle Puh var nånstans!!! =)

Nu går det fort! Allting händer på en o samma gång.

Idag började jag om på mitt hälsosamma liv.
Jag har gjort upp ett matschema för en vecka!
Frukost: Havregrynsgröt med kanel och rivet äpple
Lunch: rester sedan gårdagens middag
Mellanmål: Grapefrukt med keso, eller kiwi och riskakor
Middag: har jag gjort upp en veckolista och inhandlade matvarorna igår allt enligt vv-recept.



Ja idag är det valborg, och det är fantastiskt väder. Iaf i Malmö. solen skiner och fåglarna kvittrar.
Idag kommer Helena, Martin och sötaste lilla Hanna till oss. Vi ska ha picnic i parken, gunga och titta på elden.
Ska bli riktigt mysigt. Jag ska fixa maten.
det blir kyckling marinerad i citron och ingefära med en mangosalsa med tomat, basilika och vitlök. Den är himmelsk god. Sen blir det köttbullar med kummin och chili. Underbart goda. Och en yoghurtsås med kummin och vitlök :)
Till detta blir det potatissallad och grönsallad :) mums mums mums

Åh i tisdags var jag och Freja på Limhmansfältet och kollade på när Johan lira korpfotboll.
Då kom min älskade vän från förr, Macke!
Gud vad kul det var att träffa honom. Freja blev nog lite kär i honom. Precis som mamma var för 10 år sedan haha


Freja delade givmilt med sig av sitt kex! Gullungen!

Min älskade Sarah var också med. Gud vad jag har saknat henne. Vi ses så sällan. Hon bara jobbar o jobbar.


sarah och Freja diskuterar om dom ska dricka vin eller öl ;) Det blev välling för Frejas del, otippat eller hur hehe

  
Matchen slutade 0-0
Zlatan var inte hemma, men hans kåk har blivit riktigt fettnajs
Turning Torso stack upp bakom träden.

Malmö är UNDERBART!


Tröttaste tjejen i stan! Och tvätslockna när vi kom hem. Det tog på krafterna att vara ute i friska luften så många timmar.
Gott, man sover mkt bättre när man har varit ute.

Nä nu ska jag fixa här hemma.
Vi höres.



puss på er










Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaaaa Malmö is the shit!!!!! :D

2009-04-30 @ 09:52:54
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jag sa det på msn:n men jag säger det här också: Du är fantastiskt duktig! Kämpa på! Snygg är du ju redan så det är ju inte därför du behöver gå ner i vikt i alla fall! ;) Kram på dig.

Ps, Fast det där med Malmö... jag vet inte...Ds

Hälsningar från "ett glettrande glatt jötteborrrrg" ;o)

2009-04-30 @ 15:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0